تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸

همشهری‌آنلاین: شرکت اپل با پشت سر گذاشتن گوگل موفق شد که عنوان قدرتمندترین برند در جهان را با ارزش 153 میلیارد دلار به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، براساس تازه‌ترین رده‌بندی صد برند برتر جهان که از سوی موسسه میلوارد براون منتشر شده، شرکت اپل با ارزش 153 میلیارد دلار در جایگاه اول قرار گرفت و این در حالی است که گوگل پس از چهار سال به رده‌ی دوم سقوط کرد.

اپل سازنده آیفون در سال گذشته ارزش برند خود را 84 درصد افزایش داد؛ در حال حاضر ارزش برند گوگل 111.5 میلیارد دلار است و تنها شرکتی است که در میان 10 برند برتر جهان با تنزل روبرو شده است، تنزل دو درصدی ارزش برند گوگل دلیل تغییر مدیر اجرایی این شرکت است.

اخیرا لری پیچ، بنیانگذار گوگل، سمت مدیریت اجرایی این شرکت را که در دست اریک اشمیت بود در اختیار گرفت و گوگل اعلام کرد که این تغییر و جابه‌جایی با هدف تمرکز مجدد بر به دست گرفتن ابتکار عمل در مقابل رقبای جدی صورت گرفته است.

  رئیس جدید گوگل معرفی شد

شرکت IBM نیز در این رده‌بندی از جایگاه دوم به سوم تنزل کرد اما با این وجود ارزش برند خود را نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داده است. مایکروسافت نیز پس از مک‌دونالد در جایگاه پنجم قرار دارد.

برندهای فن‌آوری شش جایگاه از 10 برند اول جهان را به خود اختصاص داده‌اند؛ در حال حاضر شبکه اجتماعی فیس بوک در میان صد برند برتر جهان در رده 35ام قرار دارد اما با 246 درصد رشد نسبت به سال گذشته رکوردار رشد است و موسسه میلوارد براون، ارزش برند این شبکه اجتماعی را 19.1 میلیارد دلار تعیین کرد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها