لوئیزیانا: مادر و دختری به‌دلیل چاقی مفرط و وزن بسیار زیاد اجازه پرواز با هواپیما را ندارند.

کنلی تیگ‌مان دختری که از قضا مادرش نیز از چاقی مفرط رنج می‌برد به خبرگزاری‌ها گفت: هفته پیش قصد داشتیم با یکی از خطوط‌هوایی مسافرت کنیم که خدمه‌پرواز به ما اجازه سوارشدن ندادند. این دختر جوان اهل ایالت «لوئیزیانا» در ادامه یادآور شد: آنان به ما گفتند که به دلیل وزن زیاد امنیت سایر مسافران را به خطر می‌اندازیم. تمام اینها در حالی است که اگر مسافری دارای اضافه‌وزن باشد می‌تواند در بخش ویژه و صندلی ویژه افراد چاق بنشیند، اما وزن این دو زن بیش از حد مجاز بوده است، به طوری که حتی جایگاه ویژه هم جوابگوی وزن آنان نبود.

رکوردشکنی پرش از بالای پل

کیپ‌تاون: یک‌مرد انگلیسی توانست با انجام 105بار پرش از روی یک‌پل مرتفع، رکورد پرش از ارتفاع موسوم به بانجی را به نام خود ثبت کند. اسکات‌هانتلی 49ساله که دوست‌دار پرش با طناب از ارتفاع است، این‌ بار با 105بار پرش پشت‌سرهم در مدت 7ساعت‌و نیم از روی یکی از بلندترین پل‌های جهان در آفریقای‌جنوبی به ارتفاع 216‌متر، نام خود را در کتاب گینس به ثبت رساند. اسکات هدف خود را از انجام چنین کاری توجه جهانیان به وضعیت معیشتی کارگران معدن آهن در آفریقای جنوبی عنوان کرد. پیش از این رکورد پرش بانجی متعلق به یک‌نیوزلندی بود که در مدت 10ساعت‌ونیم 104بار از بالای پل پریده بود. اسکات با وجود ترس دخترش از این کار اعلام کرده که قصد دارد به دور دنیا مسافرت کند و از پل‌های مختلف کشورهای جهان به پایین بپرد.

پسر آهن‌ربایی

زاگرب: یک‌پسربچه اهل کرواسی با جذب اجسام فلزی لقب پسر آهن‌ربایی گرفته است. ایوان استولیج‌کوویچ 6ساله که اضافه‌وزن نیز دارد، می‌تواند تا 25کیلوگرم انواع وزنه آهنی را با سینه خود حمل کند. هر وسیله فلزی و مغناطیسی مانند قاشق، ماهی‌تابه، سکه، تلفن‌همراه و ... به‌طرز شگفت‌انگیزی به بدن این پسربچه جذب می‌‌شود و به زمین نمی‌افتد. این در حالی است که ایوان قدرت خاصی در بلند کردن اجسام سنگین نیز دارد. به‌طور نمونه وی می‌تواند کیسه‌های سیمانی 25کیلویی را در این سن‌وسال به‌راحتی جابه‌جا کند. اما والدین وی می‌گویند: قدرت آهن‌ربایی ایوان هنگام صبح خیلی بیشتر از ساعات دیگر روز است، به‌گونه‌ای که اگر درون یک‌ماهی‌تابه چندین دمبل بگذارید و به او نزدیک کنید، خیلی سریع به بدنش می‌چسبند.‌

پایان ماراتن پس از 26روز

لندن: مردی که لباسی حلزونی‌شکل بر تن کرده بود در دوی ماراتن انگلیس شرکت کرد اما پس از 26روز به خط پایان رسید. زمانی که این مسابقه دوی ماراتن به‌طول حدود 42کیلومتر آغاز شد، لویداسکات با پوشیدن لباس حلزونی‌شکل در آن شرکت کرد. وی در طول این سفر 26روزه مشکلاتی از جمله دل‌درد، خون‌ریزی بینی و ... داشت و حتی یکبار نیز به بیمارستان منتقل شد. لوید از این کار خود هدفی را دنبال می‌‌کرد. او هدف خود را بالا بردن سطح آگاهی کودکان و نوجوانان برای پویایی بیشتر و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای موسسه‌های خیریه عنوان کرده است. لویداسکات که تاکنون موفق به جمع‌آوری 5میلیون‌پوند برای موسسات خیریه شده، پیش از این در سال 1990 در دوی ماراتنی با حمل پیام کمک برای مبارزه با سرطان خون شرکت کرده بود.