همشهری آنلاین: تا پایان روز دوم مسابقات کشتی جام قهرمانان ترکیه، تیم کشتی فرنگی جوانان ایران به پنج مدال دست یافت.

در رقابت‌های کشتی جام قهرمانان ترکیه که از صبح جمعه (23 اردیبهشت) و در رده سنی جوانان در شهر آنکارا آغاز شده بود، مهدی زیدوند، فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و حمید رضا خامسی در وزن 50 کیلوگرم و مهرداد بایندور در وزن 96 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این رقابت‌ها که با شرکت 14 کشور از جمله تیم‌های ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، قزاقستان، بلغارستان و گرجستان در سالن یاشاردوغوی شهر آنکارا در حال برگزاری است، مهدی زیدوند در وزن 66 کیلوگرم در دور نخست عبدالله دمیرلی از ترکیه را در دو تایم با نتیجه 5 بر 0 شکست داد. وی در دور دوم در دو تایم با نتیجه سه بر صفر مصطفی گوزل از کشور میزبان را مغلوب کرد. زیدوند در مرحله یک چهارم نهایی نیز در سه تایم با نتیجه 4 بر 2 ماگمودوف از روسیه را مغلوب کرد و در دیدار نیمه نهایی در دوتایم با نتیجه 8 بر 1 علی اف از آذربایجان را شکست داد. وی در دیدار فینال نیز در سه تایم با نتیجه 8 بر 2 مقابل گوگتاز دوغان از ترکیه به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. در این وزن 20 کشتی‌گیر حضور داشتند.

در وزن 50 کیلوگرم که 10 کشتی‌گیر حضور داشتند مهرداد مردانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل آبلیخا از قزاقستان در سه تایم و با نتیجه 2 بر 7 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در همین وزن حمید رضا خامسی در دور نخست در سه تایم و با نتیجه 13 بر 5 اوزتکین سلکوک از ترکیه را مغلوب کرد اما در دور دوم مقابل توک گلمان از کشور میزبان در دو تایم و با نتیجه 3 بر 0 مغلوب شد. خامسی با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله ابتدا والسین از روسیه را در دو تایم و با نتیجه 3 بر 0 شکست داد و در دیدار رده‌بندی نیز در سه تایم با نتیجه 4 بر 2 آبلیخاسوف از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 96 کیلوگرم نیز مهرداد بایندور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل بازار از ترکیه در دوتایم با نتیجه 2 بر 0 شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این مسابقه در دو تایم با نتیجه 6 بر 0 ارسلان ساپار ماممدوف از ترکمنستان را شکست داد و به مدال برنز رسید. در این وزن 10 کشتی‌گیر حضور داشتند.



در پایان روز دوم این رقابت‌ها، عبدولی صاحب مدال طلا شد و محمدعلیزاده به مدال نقره دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم سامان عبدولی در دور نخست در دو تایم و با نتیجه سه بر صفر سدات بوکار از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 ناریک خاچاطوریان از ارمنستان را شکست داد. عبدولی در دیدار نیمه نهایی رشید شوکوروف از آذربایجان را در دو تایم با نتیجه 6 بر 0 شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی در دو تایم با نتیجه 10 بر 0 دیسکارد دیزلر از ترکیه را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. در همین وزن بهزاد قاسمی در دور اول در دو تایم با نتیجه 9 بر صفر ماهر عبدالحافظ از مصر را مغلوب کرد اما در دور دوم در سه تایم مقابل رشید شوکوروف از آذربایجان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم کمال محمدعلیزاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در سه تایم با نتیجه 6 بر 3 فؤاد علی‌یف از آذربایجان را شکست داد. وی در دور سوم نیز در سه تایم با نتیجه 4 بر 3 میخاییل کرنیلوف از روسیه را مغلوب کرد. محمد علیزاده در مرحله نیمه نهایی طارق از مصر را در سه تایم با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال در دو تایم با نتیجه 5 بر 1 مغلوب رفیق مانوکیان از ارمنستان شد و به مدال نقره دست یافت. در همین وزن یوسف قادریان در دور اول در سه تایم با نتیجه 8 بر 1 برابر رفیق مانوکیان از ارمنستان شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این مرحله مقابل بایار سیستانوف از قزاقستان در دو تایم با نتیجه 5 بر 1 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم ایران در وزن 120 کیلوگرم نماینده‌ای ندارد و یاشار عیسی‌زاده به دلیل مشکل خروجی تیم ایران را همراهی نکرد. همچنین سامان عبدولی که قرار بود در این مسابقات در وزن 60 کیلوگرم به میدان برود با تصمیم ناصر نوربخش، سرمربی تیم ملی به یک وزن پایین‌تر آمد.

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران خود را برای شرکت در رقابت‌های آسیایی اندونزی در خردادماه و جهانی رومانی در مردادماه آماده می‌کند.

 

منبع: همشهری آنلاین