همشهری آنلاین: مدیرکل هنرهای تجسمی در جلسه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی بر همکاری در برنامه های تجسمی تاکید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های تجسمی در استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر 120 آموزشگاه هنرهای تجسمی و 14 نگارخانه در استان فعال است که نگارخانه های بخش خصوصی در شهرهای مختلف استان در حال افزایش است.

سید جواد جعفری در ادامه گفت: بیمه هنرمندان تجسمی نیز با تعامل و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به نحو مطلوبی انجام می شود و تشکل های خوشنویسی،عکاسی و تجسمی در استان فعالیت موثری دارند.

جعفری با اشاره به ساخت موزه هنرهای معاصر مشهد و موزه نیشابور گفت: بهتر است دفتر هنرهای تجسمی بر روند ساخت موزه هنرهای معاصر در استان ها به لحاظ طراحی و محتوا نظارت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) و قدردانی از مرکز هنرهای تجسمی برای حمایت از بخش تجسمی این جشنواره گفت: جشنواره امام رضا(ع) به سرعت به یکی از جشنواره های تاثیرگذار و گسترده تبدیل شد و در این زمینه مشارکت و همکاری مراکز و نهادها نقش سهمی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی برای همکاری در برگزاری هشتمین دو سالانه ملی نقاشی ایران و برگزاری بخشی از نمایشگاه آن در استان آمادگی دارد.

محمود شالویی،مدیر کل هنرهای تجسمی نیز در این جلسه گفت: مرکز هنرهای تجسمی موضوع روند ساخت و ساز و طراحی و محتوای موزه های هنرهای معاصر را در استان ها پیگیری می کند تا شاخصه های استاندارد هنری و فنی در آنها رعایت شود.

مدیر کل هنرهای تجسمی ادامه داد: مایه خرسندی است که نگارخانه های بخش خصوصی در استان ها از جمله خراسان رضوی در حال افزایش است و با توجه به واگذاری صدور مجوز، و نظارت بر امور نگارخانه های استانی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، روند صدور مجوز و راه اندازی نگارخانه ها سرعت می گیرد.