گروه اجتماعی: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: گشت‌‏های ویژه پلیس از روزهای آینده در تعدادی از کلانشهرهای کشور فعالیت خود را آغاز می‌‏کند که ماموریت اصلی آنها، تمرکز روی نقاطی است که از آلودگی بالایی برخوردار هستند.

سردار حسین ذوالفقاری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در جمع خبرنگاران، گفت: گشت‌‏های پلیس که فعالیت خود را به زودی آغاز خواهند کرد با افرادی که در سطح مناطق برای مردم ناامنی‌‏هایی ایجاد می‌‏کنند، قاطع برخورد خواهند داشت و این گشت‌‏ها عمدتاً به صورت ضربتی و موردی استفاده می‌‏شوند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در مرکزیت کشور، توان بالایی برای ایجاد این گشت‌‏ها در نظر گرفته شده است و بیش از 100 گشت پلیس در مرکزیت کشور سازماندهی شده‌‏اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: گشت‌‏های پلیس در مراکز استان‌‏ها متناسب با شرایط هر استان و نیازمندی‌‏های آن ساماندهی می‌‏شود که به زودی فعالیت خود را به منظور رفع مشکل نقاطی که آلودگی بالایی دارد، آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در ماه‌‏های پایانی سال گفت: طرح‌‏های کاهش جرائم و کاهش تصادفات به صورت جدی در نیروی انتظامی دنبال می‌‏شود، همچنین از هم‌‏اکنون به واحدهای سراسر کشور دستورالعمل‌‏هایی را در خصوص چهارشنبه آخرسال ابلاغ کرده‌‏ایم.

ذوالفقاری یادآور شد: از هم‌‏اکنون تمامی واحدها فعالیت خود را در جهت برخورد با عوامل تهیه و توزیع مواد محترقه آغاز کرده‌‏اند.