اورگان: پلیس پس از اینکه متوجه شد خانمی آرامش مسافران دیگر را در یک‌قطار برهم زده است، مجبور شد وی را از قطار اخراج کند.

ماجرا از این قرار است که لیکیشا‌بیرد 39ساله به‌مدت 16ساعت با تلفن‌همراه خود در قطار صحبت می‌کرد و باعث سلب آسایش دیگران در طول سفر شده بود. پلیس اعلام کرد که به گفته مسافران، این خانم در تمام این 16ساعت با حالتی پرخاشگرانه و با صدای بلند مدام با تلفن صحبت می‌کرده و گاهی نیز از یک‌‌سر واگن به طرف دیگر می‌رفته است. همچنین وی هیچگاه به هشدارهای ماموران امنیتی قطار توجه نکرده است. این خانم هم‌اکنون اجازه استفاده از قطار را ندارد و باید برای پاسخگویی به ماموران، چند روزی را در اداره پلیس سپری کند.

منفجر شدن هندوانه‌ها

پکن: هندوانه‌های چند مزرعه در یکی از مناطق پکن پایتخت چین، به‌طرز عجیبی هر روزه می‌ترکند. رشد این هندوانه‌ها آنقدر سریع است که خیلی زود رسیده می‌شوند و سپس در اثر رشد بیش از حد می‌ترکند. ترکیدن این هندوانه‌ها به حدی با صدای بلند اتفاق می‌افتد که رسانه‌های چینی این زمین‌ها را زمین‌های مین‌گذاری شده نامیده‌اند. دیروز نیز در اتفاقی نادردر یک‌مزرعه180هندوانه پشت‌سرهم منفجر شد. البته کارشناسان کشاورزی پس از بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که علت این پدیده به استفاده بی‌ر‌ویه از کودشیمیایی و همچنین آب‌وهوای مرطوب منطقه برمی‌گردد. این در حالی است که این روزها قیمت صیفی‌جات در چین بالا رفته و از بین رفتن این محصولات نیز مردم را از خرید آن ناامید کرده است.

اعتیاد به خوردن همبرگر

نیویورک: مردی که در حال حاضر روزانه حدود 8 ساندویچ همبرگر می‌خورد، نام خود را به‌عنوان فردی که بیشترین تعداد همبرگر را در طول زندگی‌اش خورده است، در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. دان گرسک 57ساله می‌گوید تا جایی که به یاد دارد نخستین همبرگر را حدود 39سال پیش خورده است اما در طی 7سال گذشته دست‌کم 20هزار همبرگر را میل کرده است. تخمین زده می‌شود دان در این 39سال حدود 25هزار همبرگر را خورده باشد. البته مسئولان کتاب گینس فقط 2هزار همبرگری که وی طی 3سال در یکی از رستوران‌های معروف خورده را به رسمیت شناخته‌اند. دان به‌طور منظم ورزش و پیاده‌روی می‌کند و به‌ همین خاطر یک‌کارشناس تغذیه گفته است که وی به هیچ رژیم غذایی خاصی نیاز ندارد.

پیرترین سه‌قلوهای زنده جهان

لندن: پیرترین سه‌قلوی‌های زنده جهان، تولد80سالگی خود را جشن گرفتند. رونالد، اریک و دیوید ترومن که در سال 1931میلادی در منطقه کنت انگلستان به دنیا آمده‌اند، پیرترین سه‌قلو‌های زنده جهان محسوب می‌شوند. این سه برادر به‌خاطر موهای قرمزشان در کودکی به مو قرمزهای ترومن معروف بودند و برای اینکه معلمان مدرسه بتوانند آنها را از یکدیگر تشخیص دهند مادرشان اول اسم آنها را روی لباس‌شان می‌دوخت. پدربزرگ این سه‌قلوها گفته بود که رونالد حدود 4دقیقه نسبت به آن‌دوی دیگر زودتر به دنیا آمده ولی نمی‌دانست که بین اریک و دیوید کدام‌یک بزرگ‌تر است. پیش از این سه‌قلوهای ولزی با81سال سن پیرترین سه‌قلو‌های جهان شناخته می‌شدند که با مرگ یکی از آنها این عنوان به سه‌قلوهای انگلیسی رسید.