همشهری آنلاین: وزارت امور اقتصادی و دارایی بازپرداخت بیش از 53 میلیون یورو وام دریافتی پنج شرکت داخلی از موسسات و بانک‌های خارجی را تضمین می‌کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت اقتصاد، هیات وزیران طی مصوبه‌ای به این وزارتخانه اجازه داد تا بازپرداخت 53.5 میلیون یورو تسهیلات اعتباری میان مدت و بلندمدتی را که توسط سیستم بانکی کشور برای پرداخت به پنج شرکت داخلی دریافت می‌شود، تضمین کند.

براساس این مصوبه، تامین مالی طرح خرید کارخانه قیر امولوسیون تا سقف مبلغ 476 هزار و 275 یورو توسط شرکت توسعه ساختار محیط یکی از اهداف دریافت این اعتبار از سوی بانک‌های داخلی است.

همچنین مبلغ 4.6 میلیون یورو از این اعتبار به منظور خرید 13 هزار تن ریل از کشور فرانسه به شرکت مجری طرح‌های ساخت و توسعه شبکه راه‌آهن پرداخت خواهد شد.

4.6 میلیون یورو از کل اعتبار مذکور نیز بابت خرید ماشین‌آلات خط تولید انواع سنگ‌های تزئینی و ساختمانی در اختیار شرکت "سخت لی سنگ " کرمان قرار می‌گیرد.

این گزارش حاکی است، مبلغ 40 میلیون یورو از این اعتبار نیز به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) به منظور تامین مالی فاز دوم طرح توسعه ساخت تجهیزات نیروگاهی پرداخت می‌شود.