گروه حوادث: بزرگ‌ترین سارق خودرو در اصفهان وقتی خود را در محاصره ماموران پلیس دید، قصد زیر گرفتن ماموران را داشت اما هدف اصابت گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.

این مرد 3 سال قبل هم به اتهام سرقت 180 خودرو دستگیر و راهی زندان شده بود. تحقیقات پلیس آگاهی اصفهان برای دستگیری سارق حرفه‌ای زمانی آغاز شد که ماموران در جریان سرقت سریالی چند خودروی سواری در این شهر قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در بین خودروهای سرقت‌شده، چند دستگاه پژو 206 نیز وجود داشته است. این در حالی بود که سرقت این نوع خودرو کار راحتی نبود و به همین دلیل ماموران به یک سارق حرفه‌ای به نام منصور که مهارت زیادی در سرقت پژو 206 داشت، مظنون شدند.

منصور یک دزد حرفه‌ای بود که از سال‌ها قبل در زمینه سرقت خودرو و فروش آن با مدارک جعلی فعالیت داشت. بررسی‌ها نشان می‌داد که او 3 سال قبل، بعد از سرقت 180 خودروی سواری دستگیر شده و با حکم دادگاه به زندان افتاده بود اما 3 ماه پیش دوران محکومیتش اتمام یافته و وی از زندان آزاد شده بود. با این اطلاعات، فرضیه پلیس درخصوص اینکه منصور عامل سرقت‌های جدید در اصفهان است، قوت گرفت.

بنابراین تحقیقات برای یافتن ردی از او ادامه یافت و ماموران با زیرنظر گرفتن تمامی پاتوق‌ها و محل‌های تردد وی، موفق شدند این مرد را ردیابی کنند. کارآگاهان با زیرنظر گرفتن منصور متوجه شدند که حدسشان درست بوده و این مرد بعد از آزادی از زندان، بار دیگر به سرقت خودرو روی آورده است. طبق اطلاعات آنها، منصور بعد از سرقت هر خودرو، یک خودروی تصادفی شبیه به آن می‌‌خرید و با وارد کردن مشخصات خودروی مسروقه در سند خودروی تصادفی، آن را به فروش می‌رساند.

با این اطلاعات، کارگاهی که متهم در آنجا اقدام به دستکاری مشخصات خودرو می‌کرد در اطراف اصفهان شناسایی شد و ماموران آنجا را زیرنظر گرفتند. بعد از ظهر 25 اردیبهشت‌ماه، درحالی‌که منصور در حال انتقال یک خودروی مسروقه به کارگاهش بود، ماموران او را محاصره کردند و به وی دستور ایست دادند اما مرد جوان وقتی خود را در محاصره دید، پایش را روی پدال گاز گذاشت و با سرعت به سوی ماموران حرکت کرد. دزد حرفه‌ای قصد داشت با زیر گرفتن ماموران از محاصره آنها فرار کند اما ماموران با توجه به قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک کردند و به این ترتیب سارق خودرو، بعد از اصابت 2 گلوله به پایش، خودرو را متوقف کرد و دستگیر شد. سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، با بیان این خبر گفت: متهم یکی از بزرگ‌ترین سارقان خودرو در کشور است که برای نخستین بار توانست شگردی برای سرقت برخی از خودروهایی که ضد‌سرقت بودند، پیدا کند.

وی ادامه داد: این مرد وضع مالی خوبی دارد؛ به‌طوری‌که خودش دارای خودروی بنز و همسر و فرزندش نیز دارای خودروهای مدل‌‌بالایی هستند. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: متهم کار سرقت را به تنهایی انجام می‌داد. او با سفر به بیشتر شهرهای کشور، با شگرد خاصی که داشت خودروهایی مثل زانتیا، پژو 206، پژو پارس و وانت‌ها را که کنار خیابان پارک بودند در کمتر از 2 دقیقه سرقت می‌کرد و آنها را به سوله‌ بزرگی که در حاشیه اصفهان خریده بود، انتقال می‌داد. در آنجا با تغییر ارکان خودرو، برای آنها سند جعلی تهیه می‌کرد و سپس خودروها را به یکی از استان‌های شرقی می‌برد و به 3 شرور که به‌عنوان مالخر فعالیت می‌کردند می‌فروخت یا اینکه از کشور خارج می‌کرد.

سرهنگ حسین‌زاده تصریح کرد: با دستگیری این مرد و 3 مالخر پرونده، 10 خودرو که او به تازگی سرقت کرده بود، از آنها کشف شد و این در حالی است که احتمال می‌رود وی خودروهای زیادی در این مدت سرقت کرده باشد. به گفته وی، متهم که 5 سابقه‌ کیفری در پرونده‌اش دارد با قرار قانونی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته و تحقیقات از او ادامه دارد.