همشهری آنلاین: نمایشگاه "مکتب هنر اصفهان" با حضور مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای سفارت ایران در لاهه و جمعی از هلندی های دوستدار هنر و فرهنگ ایرانی در نگارخانه هنر ایران در هلند افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، شاه آبادی معاون وزیر ارشاد، طی سخنانی در این مراسم به غنای فرهنگی و هنری ایران اسلامی اشاره کرده و زبان هنر را بهترین راه برای شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی به جهانیان عنوان کرد.

شالویی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارنامه نگارخانه ایران در هلند را درخشان توصیف کرد و از سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند برای کمک به برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه های مختلف در این نگارخانه تشکر و قدردانی کرد.

حسینی ، معاون سفیر کشور مان در هلند نیز با اشاره به تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه کشورمان، برگزاری چنین نمایشگاههایی در هلند را برای شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی به مردم هلند ضروری توصیف کرد.

در این نمایشگاه آثار زیبایی از قلمکاری، مینا کاری، نگار گری و وزیور آلات سنتی ایرانی به معرض نمایش گذاشته شده اند و آقای "شاه میوه" از هنرمندان برجسته کشورمان با توضیحات خود بازدید کنندگان را با هنر زیبای ایرانی در این نمایشگاه آشنا می سازد.