همشهری آنلاین : رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: 31 هزار آموزشیار نهضت سواد آموزی با مدرک دانشگاهی، پرچمدار عرصه مبارزه با جهل و بیسوادی در کشور هستند.

به گزارش ایسنا، باقرزاده در سفر به استان خوزستان آموزشیاران را پرچمدار عرصه مبارزه با جهل و بی سوادی قلمداد کرد و از آنان که در سرما و گرما بادشوارترین شرایط در روستاهای محروم خدمت می کنند تقدیر و تشکر کرد.

وی اضافه کرد: نهضت سوادآموزی یکی از یادگارهای حضرت امام خمینی (ره) است که در ابتدای تأسیس این نهاد مقدس دو هدف عمده در پیام خود مطرح کردند: اول اینکه در کوتاه مدت و بدون فوت وقت و کاغذ بازی و بسیج عمومی شرایطی را فراهم کنید تا مردم در کوتاه مدت 4 مهارت خواندن و نوشتن و حساب کردن و قرآن خوانی را بیاموزند و ایران را سراسر مدرسه کنید ودوم اینکه باید در یک برنامه دراز مدت فرهنگ وابسته کشورمان را به فرهنگ مستقل و خود کفا تبدیل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشیاران و این نهاد مقدس باید با همت بالا و کارمضاعف ودر سال جهاد اقتصادی برای ریشه کنی بیسوادی گام‌های بلندتری بردارند و نهضت سوادآموزی با کمک تمام دستگاه ها و سازمان‌ها به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی که با سوادکردن افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن است ، دست پیدا کند.

وی هدف از ادغام نهضت سوادآموزی با وزارت آموزش وپرورش را استفاده از تمام ظرفیت های وزارت آموزش و پرورش برای شتاب بخشی به سوادآموزی اعلام کرد.

در ادامه سفر استانی علی باقرزاده با خانواده شهید رمضان شریفی کارمند نهضت سوادآموزی دشت آزادگان دیدار کرد.