گروه علمی فرهنگی: مراسم اهدای نهمین جایزه علم ایران با هدف معرفی و تجلیل از فعالیت‌هایی که در سطح کشور برای همگانی کردن علم، گسترش اندیشه و فرهنگ علمی و کاربرد علم در سطوح مختلف زندگی اجتماعی انجام شده است در محل پارک فناوری دانشگاه تهران برگزار شد و افرادی که در راه همگانی کردن علم کوشیده‌اند مورد تقدیر قرار گرفتند.

در  این مراسم تندیس و جایزه انجمن ترویج علم ایران به غلامحسین رستگار برای تأسیس و گسترش گروه نجوم پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرری و تلاش در جهت آشنا ساختن نسل جوان با علم نجوم اعطا شد.

همچنین  لوح تقدیر ویژه نهمین جایزه ترویج علم ایران برای یک عمر فعالیت پژوهشی‌ آموزشی و ترویجی در زمینه فیزیک به اصغر نوروزیان و لوح تقدیر این انجمن به محمدرضا صیاد به خاطر تأسیس و گسترش گروه غیرحرفه‌ای رؤیت هلال ماه و تلاش در جهت همگانی کردن علم نجوم تقدیم شد.

لوح تقدیر انجمن ترویج علم ایران به دکتر احمد قهرمان به خاطر اجرای طرح‌های بنیادی با هدف مطالعه پوشش‌های گیاهی نقاط مختلف ایران و نیز تألیف کتب پژوهشی در زمینه شناساندن تنوع گونه‌های زیستی به دکتر علی اکبر موسوی موحدی، محقق برجسته و پرتوان کشور و چهره شناخته شده بین‌المللی به جهت بسترسازی برای ارتقای دانش و تلاش در راستای پیشبرد علم تکنولوژی اهدا شد.