مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور معتقد است که بخش خصوصی به‌طور جدی برای دراختیار گرفتن اداره فرود‌گاه‌ها وارد نشده و دولت به‌منظور جلوگیری از فعالیت این فرودگاه‌ها وارد عمل خواهد شد.

محسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در 54 فرودگاه کشور برخی از فعالیت‌ها برون‌سپاری شده است، اظهار کرد: در گذشته بخش خصوصی پیشنهاد داده بود که فرودگاه‌های رامسر و اراک به‌طور کامل در اختیار آنها قرار بگیرد تا فعالیت‌ها را انجام دهند اما این سرمایه‌گذاران به پیشنهاد خود عمل نکردند. اسماعیلی با اشاره به اینکه فرودگاه رامسر به فعالیت خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم فعالیت فرودگاه‌ها را متوقف کنیم؛ به عبارت دیگر کارها را جلو می‌بریم و اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی درخواست داشت، فرودگاه را واگذار می‌کنیم. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه برای احداث فرودگاه سقز و شهید مدرس اعتبار درنظر گرفته شده ‌است، ادامه داد:

برای فرودگاه شهید مدرس بالغ بر 27 میلیارد ریال، فرودگاه گناباد 25‌میلیارد ریال و سقز هم به همین میزان اعتبار تعلق گرفته است. وی با بیان اینکه هنوز سرمایه‌گذاران به‌طور جدی وارد نشده‌اند، گفت: بین‌المللی‌شدن فرودگاه مجوز دولت را می‌خواهد و تعریف مشخصی دارد. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه فرود‌گاه‌های بین‌المللی مرز هوایی هستند، یعنی از آنجا پرواز به خارج انجام می‌شود، افزود: اکنون بسیاری از فرودگاه‌ها این مجوز را دارند و در مورد رامسر هم اگر دولت مجوز بدهد، بین‌المللی می‌شود. از 54 فرودگاه کشور فقط 3فرودگاه اقتصادی هستند و‌ بناشده با طرح توجیهی، فرودگاه‌های شهید دستغیب شیراز و شهید بهشتی اصفهان نیز در سال‌جاری اقتصادی شوند.