پکن: یک‌تاجر ثروتمند چینی که چند خودرو به ارزش صدها هزار دلار دارد به اندازه‌ای از ترافیک سنگین شهر ژیان‌یانگ خسته شده است که از شیوه‌ای قدیمی برای رفت‌و‌آمد استفاده می‌کند.

هی‌یانکینگ هر روز برای طی مسیر منزل تا محل کارش با اسب از مسیر ویژه دوچرخه‌‌سواری عبور می‌کند و به این ترتیب حدود 20‌تا40دقیقه در وقت صرفه‌جویی می‌کند. او دراین باره به رسانه‌ها گفت: اسب‌سواری تا محل کار مزایای زیادی دارد و درعین حالی که کمتر هوا را آلوده می‌کند نوعی ورزش هم محسوب می‌شود. این تاجر مشهور این شایعه را که می‌خواهد با این کار در تمام شهر شناخته شود، رد کرد و گفت که خرید اسب حدود 3هزار دلار هزینه داشته است و ماهی80 دلار نیز صرف غذای آن می‌کند. البته او درباره جای توقف این اسب در محل کارش چیزی نگفت.

مجوز گران‌ برای ورود به‌مسابقه

نیویورک: مسئولان برگزاری رقابت سه‌گانه ورزشی برای صدور مجوز شرکت در مسابقه، از هر داوطلب تقاضای یک‌هزاردلار کرده‌اند. این رقابت جذاب قرار است سال آینده در نیویورک در مسافت طولانی حدود 226کیلومتر برگزار شود و مسئولان اجرایی تمهیدات ویژه‌ای را برای برگزاری آن در نظر گرفته‌اند. بخش زیادی از هزینه درخواست‌شده از داوطلبان قرار است برای استخدام پزشکان معروف صرف شود تا احتمال هرگونه مشکلی برای سلامت ورزشکاران در طول مسابقه به کمترین میزان برسد. استفاده از قایق‌های گران‌قیمت نیز باعث افزایش مبلغ درخواستی برای صدور مجوز شده است. رقابت‌های سه‌گانه از سال1970میلادی در 3‌ماده شنا، دوچرخه سواری و دو صحرانوردی برگزار می‌شود. گفته می‌شود رقابت سال آینده پرهزینه‌ترین رقابت سه‌گانه جهان خواهد بود.

تغییر شکل گوش اسباب‌بازی با فکر کردن

توکیو: ژاپنی‌ها نوعی اسباب‌بازی به شکل گوش گربه ابداع کرده‌اند که می‌تواند خود را با حالت روحی انسان انطباق داده و متناسب با نوع فعالیت مغز تغییر حالت دهد. این گوش‌های الکترونیک زمانی که روی سر انسان قرار می‌گیرند متناسب با نوع فعالیت‌های مغزی به سمت بالا یا پایین متمایل می‌شوند. به‌عبارت ساده‌تر این ابداع می‌تواند به گونه‌ای حالات روحی انسان را با کمک حرکات گوش الکترونیک نمایان کند. این گوش‌‌های اسباب‌بازی که «Necomimi» نام دارد، در زمانی تمرکز فرد به بالا متمایل می شوند و در زمانی که فرد به موضوع خاصی فکر نمی‌کند به پایین آویزان می‌شوند. گوش‌ خزدار الکترونیک حسگرهایی دارد که می‌تواند امواج مغزی انسان را اندازه‌گیری کند و بر اساس نوع این امواج، گوش‌ها را حرکت دهد.

پرش با گورخر از روی مانع

تگزاس: ‌آموزش‌های ‌یک دختر به گورخری برای پرش از روی مانع سرانجام‌به نتیجه رسید‌ و وی قصد دارد گورخر را در مسابقات پرش از روی مانع شرکت دهد. این گورخر 6ساله که زاک نام دارد با آموزش‌های این دختر می‌تواند از روی مانع‌های اسب‌سواری بپرد. هم‌اکنون این گورخر به‌راحتی از روی مانعی به ارتفاع حدود یک‌متر می‌پرد و تمام اصولی که اسب‌ها در پرش به‌کار می‌گیرند را نیز به‌کار می‌گیرد. صاحب این گورخر می‌گوید: وقتی متوجه شدم که زاک گاهی با سرعت به‌طرف مانع‌های کوتاه اطراف رفته و از روی آنها می‌پرد، تصمیم گرفتم تا با آموزش‌های مداوم، پرش‌هایش را بلندتر کنم. البته هنوز مشخص نیست که اجازه شرکت این گورخر در مسابقات پرش از روی مانع صادر شود. پیش از این نیز یک‌دختر آلمانی توانسته بود به همراه گاو خود از روی موانع بپرد و خبرساز شود.