پاریس: یک‌زوج 71‌ساله به جرم سرقت نقاشی‌های پیکاسو دستگیر شدند.

ماجرا از این قرار است که کارآگاهان فرانسوی مدت‌ها دنبال چند اثر به‌سرقت رفته پیکاسو بودند که تماس این زوج با موسسه پیکاسو سرنخ خوبی را در اختیارشان گذاشت. موضوعی که پس از بازرسی پارکینگ منزل این زوج سالمند باعث حیرت کارآگاهان شد، تعداد آثار به سرقت‌رفته بود؛ زیرا تعداد این آثار به 127عدد می‌رسید. البته این دو مدعی هستند که پیکاسو و همسرش، این آثار را به آنها هدیه داده‌اند. این در حالی است که تعدادی نقاشی در میان این آثار هستند که از مکانی دیگر به سرقت رفته‌اند. این زوج برای اینکه مطمئن شوند یکی از آثار اصل است با موسسه پیکاسو تماس گرفته بودند.

بزرگ‌ترین تی‌شرت جهان

تنسی: یک‌تولید‌کننده معروف لباس با دوخت بزرگ‌ترین تی‌شرت جهان، رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. این تی‌شرت که 85متر و 60سانتی‌متر طول و 55متر عرض دارد توسط 100نفر داوطلب دوخته شده است. البته نمایندگان گینس اندازه آستین‌ها را در اندازه عرض این تی‌شرت لحاظ نکردند. برای دوخت این تی‌شرت ابتدا طاقه پارچه‌های زیادی به وزن 2تن به یک‌زمین فوتبال آورده شد و سپس داوطلبان، پارچه‌ها را دوختند. گفته می‌شود که دوخت پارچه‌ها حدود 6هفته زمان برده است. پیش از این نیز قطری‌ها برای تبلیغ برای میزبانی جام‌جهانی فوتبال 2022‌میلادی، یک‌پیراهن ورزشی را با شماره 22‌، به طول 72متر و 20سانتی‌متر و عرض 48متر دوخته بودند.

کشف توپ جنگی داوینچی

زاگرب: باستان‌شناسان توپ جنگی سه‌دهنه‌ای را کشف کردند که گفته می‌شود با الهام از اختراعات لئوناردو داوینچی ساخته شده است. این توپ برنزی که متعلق به اواخر قرن15است، شباهت بسیار زیادی با طرح‌هایی دارد که در کتاب‌های طراحی و نقاشی داوینچی موجود هستند. این سلاح 600‌ساله در قلعه‌ای متعلق به قرن 15میلادی در بخشی از جنوب کرواسی کشف شد ولی باستان‌شناسان معتقدند توپ‌جنگی یاد‌شده در شهر ونیز ساخته و سپس به این قلعه آورده شده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، کارشناسان اعلام کردند، این توپ روی ارابه چوبی سوار بوده و در مقایسه با توپ‌های تک لوله سنتی آن دوره از عملکردی سریع‌تر برخوردار بوده؛ زیرا سربازان می‌توانستند همزمان 3گلوله به وسیله آن شلیک کنند.

مرد 90ساله برنده مسابقه سه‌گانه

فلوریدا: یک‌مرد 90ساله آمریکایی در بین 100شرکت‌کننده رقابت سه‌گانه، مقام نخست را کسب کرد. این مرد90ساله که چارلز‌فوترل نام دارد و در عین ناباوری داوران توانست در زمان خیره‌کننده 2ساعت و 18دقیقه و 38ثانیه 3مرحله شنا، دوچرخه‌سواری و دوصحرایی را انجام دهد و به خط پایان برسد. این رقابت سخت شامل 402متر شنا در آب، 16کیلومتر دوچرخه‌سواری و 8/4کیلومتر دوصحرانوری بود. چارلز پس از پایان رقابت به رسانه‌ها گفت: من با برنده شدن در این رقابت‌ نشان دادم که ورزش و تغذیه سالم چقدر می‌تواند بدن انسان را سال‌های سال آماده نگه دارد. مدیر اجرایی این رقابت نیز تایید کرد که چارلز مسن‌ترین فردی است که تاکنون توانسته بدون کمک هیچ داروی انرژی‌زایی قهرمان مسابقات سه‌گانه شود.