در این تحلیل یازده روزنامه ورزشی از لحاظ مشخصات کلی ، تیترها ، جهت گیری تیترها ، موضوعات ، جهت گیری موضوع ، ارزش های خبری ، عکس ها ، ( فراوانی ، موضوع ،محتوا و اندازه ) ، سبک مطالب ، نشانگاه ، پدید آورندگان ، آگهی ، رشته های ورزشی و پیام های تلفنی خوانندگان مورد بررسی قرار گرفته اند.
در این تحلیل گفته شده است که بیش از 98 درصد تیترهای اول و دوم نشریات ورزشی مربوط به « فوتبال » بوده است؛ تیترهایی که ارزشهای خبری « شهرت ـ تازگی » ، « شهرت ـ برخورد » و « شهرت » بیش از سایر موارد در آنها رعایت شده است.
همچنین نتایج تحلیل نشان میدهند که بیش از 50 درصد جهت گیری تیترها ، موضوعات و جهت گیری های مربوط به نشانگاه « مثبت » بوده که توافق نشریات ورزشی بر سر حمایت قاطعانه از تیم ملی در جام جهانی را می رساند .
« مربیان و مسئولان فوتبال » ، « جام جهانی » ، « تیم ملی و مربی تیم ملی » و «باشگاه ها و بازیکنان خارجی » بیشترین حجم موضوعات را به خود اختصاص داده و بیشترین حجم پیام های تلفنی خوانندگان انتقاد از « برانکو » ، « دادکان » و « دائی » بوده است.