همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اعضای شورا با مقام معظم رهبری تاکید کرد : در جلسات بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اجرایی کردن رهنمودهای رهبری در حوزه نخبگان تاکید خواهیم کرد.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: یکی از مهمترین وظایف کنونی شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به این تاکیدات و رهنمودها و پیگیری اهداف شورا است چرا که وظیفه شورا اکنون سنگین تر از گذشته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کردند، مصوبات این شورا با توجه به حضور روسای سه قوه کشور، ضمانت اجرایی دارند اما این گلایه نیز وجود دارد که برخی از مصوبات روی زمین مانده و خوب اجرا نشده است.

وی افزود: به هر صورت با توجه به ترکیب شورای عالی انقلاب فرهنگی که مجموعه ای از سران قوا، وزرا، معاونان رئیس جمهوری، صاحبنظران و نخبگان است انتظار می رود که مصوبات شورا تضمین شده باشند و تلاش هم در همین راستا است.

شهریاری با اشاره به این موضوع که بحث نخبگان در نقشه جامع علمی هم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه به قشر جوان و نخبگان با توجه به مسائل کلان فرهنگی تاکید کردند و همین مسئله نشان می دهد که شورا جایگاه اصلی کارهای فرهنگی کشور است.

وی درباره میزان توجه به نخبگان و اجرایی شدن تاکیدات مقام معظم رهبری اظهار داشت: در سه چهار سال اخیر توجه بیشتری به نخبگان شده اما این کافی نیست و کارهای جدی تری باید انجام شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: بسیاری از نخبگانی که مراجعه می کنند از بوروکراسی موجود در فرآیند شناسایی و تشویق و ارائه تسهیلات حمایتی نخبگان گلایه دارند و هنوز هم بسیاری از این نخبگان برای دریافت یک اعتبار تحقیقاتی مشکلات زیادی را باید پشت سر بگذارند.

به گزارش مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند: ترویج نخبگی، احترام به نخبگان و استقبال از فکر و ایده برتر نخبگان باید همواره مورد توجه شورایعالی انقلاب فرهنگی و دستگاههای مسئول باشد.