گروه حوادث: مرد جوان با معرفی خود به‌عنوان فردی بانفوذ، دختران دم بخت را فریب می‌داد و بعد از کلاهبرداری از آنها متواری می‌شد.

این مرد با شکایت دختر جوانی که مدعی بود خواستگارش 20‌میلیون تومان پول او را به جیب زده و ناپدید شده است، تحت تعقیب پلیس آگاهی جزیره کیش قرار گرفت. شاکی به ماموران گفت: مدتی قبل با جوان شیک‌پوشی به نام فریدون آشنا شدم که مدعی بود کارمند ارشد یکی از ارگان‌های دولتی است و نفوذ زیادی در سازمان‌های مختلف دارد. او با چرب‌زبانی و ولخرجی‌های فراوان بعد از مدتی توانست اعتماد مرا جلب کند و به همین دلیل وقتی پیشنهاد ازدواج داد، با خوشحالی به او جواب مثبت دادم.

دختر جوان ادامه داد: درحالی‌که قرار بود من و فریدون با هم ازدواج کنیم، او چند روز قبل با من تماس گرفت و گفت برای سرمایه‌گذاری پر‌سود نیاز فوری به پول نقد دارد. من هم به‌خاطر اینکه به او اعتماد داشتم، همه موجودی حسابم را که 20 میلیون تومان بود، در اختیار او گذاشتم اما وی بعد از دریافت پول ناپدید شد و دیگر جواب تلفن‌هایم را نداد. آنجا بود که فهمیدم فریب یک مرد کلاهبردار را خورده‌ام و همه حرف‌های او درباره اینکه به من علاقه‌مند شده و می‌خواهد مرا خوشبخت کند، ترفندی برای فریب من بوده است.

اظهارات دختر جوان در حالی بیان می‌شد که چند شاکی دیگر نیز با حضور در اداره آگاهی، شکایات مشابهی مطرح کردند. تمامی آنها مدعی بودند جوان شیک‌پوشی به نام فریدون به آنها وعده ازدواج داده اما بعد از جلب اعتمادشان، مبالغی از آنها دریافت کرده و سپس ناپدید شده است. با افزایش شاکیان، تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از مرد کلاهبردار ادامه یافت و کارآگاهان با سرنخ‌هایی که از شاکیان به دست آورده بودند موفق شدند این مرد را ردگیری کرده و او را در یک کلوپ دریایی دستگیر کنند. سرهنگ حسین ثقفی، رئیس پلیس آگاهی کیش، با بیان این خبر گفت: متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی از سوی شاکیان مورد شناسایی قرار گرفت و با اعتراف به جرم خود و انجام تحقیقات تکمیلی راهی زندان شد.