کالیفرینا: پرش بلند یک سگ باعث شد تا نمایندگان گینس نامش را وارد کتاب رکوردها کنند.

این سگ که ویبی نام دارد، توانست از روی حوضچه‌ای به طول 9متر و 56سانتی‌متر بپرد و از این لحاظ رکورددار شود. این سگ برای چنین پرش بلندی دورخیزی به اندازه 12متر داشت. پیش از این رکوردی که از پرش سگ‌ها در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده 9متر و 49سانتی‌متر بوده است. در واقع ویبی فقط 7سانتی‌متر به این طول اضافه کرده است اما صاحب وی می‌گوید برای همین مقدار رکوردشکنی ماه‌ها وقت صرف کرده است؛ به‌طور ی که بیشترین تمرین‌ها با شیئی انجام می‌شد که وی آن را از این طرف حوض به آن‌طرف پرتاب کرده و سگش را آموزش می‌داد آن شی‌ء را با پرش برایش بیاورد.

گران‌ترین خانه انگلیس

لندن: گران‌ترین خانه درانگلیس با قیمت 75میلیون پوند به فروش می‌رسد.بعد از رکورد شکنی در فروش گران‌ترین آپارتمان و پنت هاوس جهان در کنار هاید‌پارک لندن به قیمت 222 میلیون دلار، این خانه نیز یکی از گران‌ترین خانه‌هایی است که در معرض فروش قرار گرفته است. آپدان کورت، نام ملکی است که این خانه بسیار زیبا در آنجا قرار دارد و در منطقه ساری (جنوب لندن) واقع شده است. امکانات و وسایل داخل عمارت، همگی از نوع قرن بیست و یکمی و بسیار مدرن و پیشرفته به شمار می آید. این خانه اشرافی 103 اتاق داشته و 50 هزار متر مربع بنای مفید داخل ساختمان اصلی، 5 استخر، زمین اسکواش، بولینگ، زمین ویژه تنیس و سالن سینمای 50‌نفره دارد. همچنین گاراژ زیرزمینی برای پارک 8 لیموزین و یک باند هلیکوپتر نیز در آن وجود دارد.

هواپیمایی با سقف شیشه‌ای

پاریس: شرکت ایرباس اعلام کرد در نظر دارد تا سال 2050، هواپیماهایی با سقف شیشه‌ای تولید کند. معاون مهندسی این شرکت هواپیمایی در این‌باره به خبرنگاران گفت: این شرکت در نظر دارد برای شروع، شناسایی مسافر با اثر انگشت و به دست آوردن انرژی از بدن مسافران هواپیما را برای تامین روشنایی کابین عملی کند. همچنین این شرکت برنامه‌ای دارد که تا سال 2050، هواپیماهایی را با سقف شیشه‌ای تولید کند که با محیط‌زیست نیز سازگار بوده و موادی را در ساخت هواپیماهای خود به کار گیرد که قابل بازیافت نیز باشد. برنامه ایرباس از تولید این دست هواپیماها، پروازهایی به یاد ماندنی برای مسافران و ایجاد بازارهای تازه برای خود است.

طولانی‌ترین قلعه شنی

ریجن: نام جزیره ریجن در آلمان به‌عنوان دارنده طولانی‌ترین قلعه‌شنی جهان در گینس به ثبت رسید. قلعه شنی یاد‌شده به طول 27 کیلومتر رکورد‌های پیشین گینس در این حوزه را شکست و گردشگران بسیاری را برای بازدید به سمت خود کشاند. برای چند روز متوالی مردم محلی و گردشگران در ساخت این قلعه عظیم با هم مشارکت داشتند و تا پایان ساخت آن هریک تکمیل گوشه‌ای از آن‌را به عهده گرفتند. پیش از این مردم در کارولینای جنوبی قلعه‌ای یک متر کوچک‌تر از قلعه آلمانی‌ها را ساخته بودند. این قلعه جدید در واقع 90‌سانتی متر ارتفاع و 30‌سانت نیز عرض دارد اما طول آن به5.27کیلومتر رسید.