گروه حوادث: با گذشت حدود 20 روز از حمله مهاجمان نقابدار به میهمانی شبانه در باغی در اطراف خمینی شهر اصفهان، 3 متهم فراری که با مخفی شدن در کارگاهی در یکی از استان‌های مرزی، قصد فرار از کشور را داشتند، دستگیر شدند.

اوایل خردادماه امسال با حمله 12 مرد نقابدار به یک میهمانی شبانه که در باغ دور افتاده‌ای در خمینی شهر اصفهان برگزار شده‌بود، یکی از هولناک‌ترین پرونده‌های جنایی این شهر رقم خورد. شرکت‌کنندگان در میهمانی 6 مرد و 5 زن و دختر بودند که با اجاره باغ، در آنجا جشنی خصوصی بر پا کرده و با بلند کردن صدای موزیک مشغول پایکوبی بودند. مردان نقابدار که بیشتر آنها از اشرار سابقه‌دار خمینی‌شهر بودند و از چند ساعت قبل با بالارفتن از دیوار باغ مجاور شرکت‌کنندگان در میهمانی را زیرنظر داشتند، نقشه شوم خود را در نیمه‌های شب عملی کردند. آنها بعد از مصرف مشروبات الکلی و پوشاندن سر و صورتشان به شرکت‌کنندگان در میهمانی حمله کردند و بعد از تهدید و کتک زدن آنها، چند نفر از دختران را مورد آزار و اذیت قرار دادند. سپس باغ را ترک کرده و همگی از محل متواری شدند.

با اطلاع ماموران از این حادثه شوم، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مردان نقابدار شروع شد. تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان که رسیدگی به پرونده را بر عهده داشتند، در کمتر از 24 ساعت موفق شدند 5‌نفر از مهاجمان را شناسایی و آنها را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کنند. متهمان در بازجویی‌های اولیه به حمله به میهمانی شبانه و آزار و اذیت دختران جوان اعتراف کردند و در تحقیق از آنها معلوم شد 8 نفر از مهاجمان، از اشرار سابقه‌داری بوده‌اند که پیش از این نیز به اتهام شرارت‌های مختلف از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بودند.

فرار به مرزهای شرقی

درحالی‌که تحقیقات تخصصی برای دستگیری بقیه متهمان ادامه داشت، انتشار این خبر هولناک در روزنامه‌ها واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت تا جایی که تعدادی از مردم خمینی‌شهر با تجمع در مقابل دادگستری، خواهان دستگیری هرچه زودتر متهمان شدند. بنابراین تیم‌ ویژه‌ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ حسین‌ حسین‌زاده، رئیس‌پلیس آگاهی استان اصفهان، ماموریت یافتند در بررسی‌های علمی‌- اطلاعاتی، متهمان فراری را شناسایی و دستگیر کنند.

مردان تبهکار که خوب می‌دانستند پلیس در تعقیب آنهاست، ناپدید شدند و با رها کردن خانه و زندگی خود به مکان‌های نامعلومی گریختند. 3 نفر از آنها که از متهمان اصلی به شمار می‌روند، تصمیم گرفتند برای فرار از دست پلیس از کشور خارج شوند و به همین دلیل شبانه راهی یکی از استان‌های مرزی کشور شدند.این 3 نفر به شهرستان زاهدان گریختند و در یک کارگاه سنگبری که در شهرکی صنعتی در حاشیه شهر بود مخفی شدند. آنها قصد داشتند مدتی را در این کارگاه پنهان شوند تا بعد از فراهم شدن فرصتی مناسب از کشور خارج گردند؛ غافل از اینکه پلیس سایه به سایه‌ در تعقیب آنهاست و به‌زودی در محاصره ماموران گرفتار خواهند شد.

نبرد تن به تن

درحالی‌که متهمان فراری نقشه می‌کشیدند تا هرچه زودتر از مرز خارج شوند، تیم ویژه پلیس با انجام تحقیقات شبانه‌روزی موفق شد مخفیگاه آنها را در زاهدان ردگیری کند.
سرهنگ حسین‌زاده به همراه تعدادی از افسران زبده آگاهی با دریافت نیابت قضایی راهی استان مرزی شدند و وقتی اطمینان یافتند که مجرمان فراری در کارگاه سنگبری مخفی شده‌‌اند، با کمک گرفتن از پلیس استان سیستان و بلوچستان، این محل را محاصره کردند. ساعت 13:45 بعد از‌ظهر پنجشنبه گذشته، درحالی‌که متهمان در اتاقک کارگاه نشسته و بی‌خبر از همه جا مشغول خوردن ناهار بودند، عملیات ضربتی برای دستگیری آنها شروع شد. ماموران با غافلگیر کردن متهمان 2 نفر از آنها به نام‌های علی 27 ساله و اصغر 23 ساله را دستگیر کردند اما نفر سوم که جوان قوی‌هیکلی به نام عباس بود، پا به فرار گذاشت.

او بی‌توجه به شلیک‌های هوایی پلیس به سوی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان یورش برد تا بتواند راهی برای فرار پیدا کند اما کارآگاه پلیس با استفاده از فنون رزمی او را نقش بر زمین کرد و به این ترتیب سومین متهم نیز دستگیر شد.با انتقال هر سه متهم به اداره آگاهی اصفهان، آنها به حمله به میهمانی شبانه اعتراف کردند و به‌بیان جزئیات شبی پرداختند که جنایت هولناک آنها و همدستانشان رقم خورد.
سردار کرمی، رئیس پلیس استان اصفهان، در تشریح اقدامات پلیس برای دستگیری مهاجمان به میهمانی شوم گفت: هم‌اکنون پلیس با جدیت، پیگیر پرونده است و تحقیقات همه‌جانبه برای دستگیری متهمان فراری این پرونده ادامه دارد.