همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هجدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان در این استان برگزار می شود.

به گزارش مهر، غلامرضا منتظری در جلسه هماهنگی هجدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان در گرگان گفت: برگزاری این جشنواره در استان ها،‌ انگیزه استمرار کار در استانها را بالا می برد.

منتظری افزود: با توجه به تجربه چند ساله استان گلستان در برگزاری جشنواره بین المللی تجسمی جوانان، از اعضای جلسه خواست در جهت رشد کمی و کیفی جشنواره هجدهم بکوشند.

وی جهاد اقتصادی و اقتصاد هنری، وحدت و همبستگی، جاوه های کار و تلاش، ایران و هنر، مفاخیر و مشاهیر ایران اسلامی، زندگی و فرهنگ بومی و استانی و جوان و ویژگی های زندگی اجتماعی به عنوان موضوعات جشنواره پیشنهاد کرد.

وی اظهار داشت: موضوعات ویژه و منتخب متناسب با هر رشته از طریق اساتید مربوط به هر رشته در کارگاه ها و در زمان برگزاری جشنواره اعلام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان طراحی، نقاشی ( اکریلیک، رنگ روغن روی بوم )، ارتباط تصویری ( پوستر) حجم ( گچ، گل و سفالگری)، کاریکاتور، نگارگری( مینیاتور)، خوشنویسی( نستعلیق ) و عکاسی را رشته های هنری جشنواره اعلام کرد.

وی یادآور شد: این جشنواره برای گروههای سنی 15 تا 25 سال برگزار می شود.

دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان افزود: جوانان شرکت کننده در طول جشنواره در کارگاه های تخصصی با خلق آثار با یکدیگر رقابت می‌کنند و برگزیدگان هر رشته در پایان جشنواره معرفی می شوند.

هجدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان با حضور هنرمندان جوان کشورمان و دیگر کشورها از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر شهریور ماه در گرگان برگزار می شود.