همشهری آنلاین: 200 نفر از ساکنان یکی از روستا‌های ایالت اوکساکای مکزیک مردی را به جرم دزدی به دار آویختند.

به نوشته ال موندو، مانوئل گارسیا دبیرکل دولت ایالتی اوکساکا ضمن بیان این مطلب گفت: مردم روستای تیرا بلانکا با ممانعت از حضور پلیس محلی به کار خود ادامه دادند.

گارسیا افزود: به دلیل خشم مردم دخالت پلیس برای نجات جان این خلافکار مقدور نبود.در واقع مداخله پلیس به درگیری شدیدی منجر می‌شد.

این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که اکتور اسکوبار از ساکنان تیرا بلانکا جهت دستگیری دزدانی که بسیاری از اشیا تحت تملک وی را ربوده بودند تقاضای کمک کرد. 200 نفر از ساکنان ده به درخواست اسکوبار پاسخ مثبت دادند و پپس از چند ساعت جست و جو موفق به دستگیری خوئل گایگوس خیمنس یکی از خلافکاران شدند.

آن‌ها سپس این دزد را به مرکز بهداشت ده برده و در آنجا ضمن محبوس ساختنش به شدت وی را طی چند ساعت کتک زده و سپس به دارش آویختند. ماریا دل کارمن چینیاس نماینده دادستانی دادستان منطقه ایستمو و تعدادی از نیرو‌های پلیس ایالتی در حالی که از دستشان کاری ساخته نبود از نزدیک شاهد این واقعه بودند.

دادستانی کل اوکساکا نیز پس از دریافت مشاهدات این شهود، قتل خیمنس را تایید کرد.

در همین چارچوب تحقیقات جنایی برای شناسایی عوامل این حادثه آغاز شده، اما مقامات رسمی اوکساکا از اعلام تعداد افراد حاضر در مراسم به دار آویختن خیمنس خودداری می‌کنند و همچنین از اعلام این مسئله که آیا افرادی در رابطه با قتل دزد مذکور دستگیر شده‌اند یا خیر، سرباز می‌زنند.

تیرا بلانکا روستایی است با 250 نفر سکنه واقع در بخش سان بلاس اتمپا. مردم این روستا اجازه نمی دهند منافعشان خدشه دار شود و موارد زیادی از شکنجه و اعدام افراد در تیرا بلانکا به مقامات رسمی گزارش شده است.

مردم تیرا بلانکا در سال 2005 یک مامور پلیس را به دلیل قتل یک راننده تاکسی سوزاندند.12 سال قبل نیز مردم این روستا چهار نفر را به جرم قتل یک پزشک سوراندند.