همشهری آنلاین: تیم ملی ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جهانی فوتبال 7 نفره معلولین با پیروزی پرگل مقابل آرژانتین علاوه بر صعود به نیمه‌نهایی، جواز حضور در پارالمپیک لندن را نیز کسب کرد.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال ایران که با سه پیروزی پیاپی در مرحله گروهی رقابت‌های جهانی فوتبال 7 نفره معلولین مقابل ایرلند، آمریکا و ژاپن، با 9 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه خود راهی مرحله حذفی شده بود، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف آرژانتین ‌رفت که در پایان با نتیجه پر گل 8 بر 0 مقابل این تیم به برتری رسید و علاوه بر حضور در جمع چهار تیم برتر، جواز شرکت در پارالمپیک 2012 لندن را نیز کسب کرد.

گل‌های تیم کشورمان را در این دیدار مسلم اکبری (3 گل)، بهنام سهرابی (2 گل)، یاسر بخشی، فرزاد مهری و بهمن انصاری به ثمر رساندند.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال 7 نفره معلولین کشورمان ساعت 19:30 سه‌شنبه (7 تیر) برای حضور در فینال و دفاع از عنوان نایب قهرمانی دوره گذشته به مصاف اوکراین می‌رود.

در دیگر دیدار این مرحله روسیه با پیروزی مقابل آمریکا راهی نیمه‌نهایی شد.

پیش از این نیز تیم‌های برزیل و اوکراین با غلبه بر اسکاتلند و هلند جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرده بودند.

بدین ترتیب تیم‌های ایران، برزیل، روسیه و اوکراین با حضور در جمع 4 تیم برتر این رقابت‌ها راهی مسابقات پارالمپیک لندن خواهند شد و بقیه تیم‌ها باید برای کسب سه سهمیه باقیمانده تلاش کنند.

* برنامه دیدارهای نیمه‌نهایی به شرح زیر است:

سه‌شنبه (7 تیرماه)
ایران - اوکراین

چهارشنبه (8 تیرماه)
برزیل - روسیه

ایران مدال برنز بازی‌های پارالمپیک 2008 پکن و عنوان نایب قهرمانی دوره گذشته این مسابقات را در اختیار دارد.

رقابت‌های فوتبال 7 نفره قهرمانی جهان با حضور 16 تیم برتر جهان در 4 گروه 4 تیمی در شهرهای آسن، امن و هوگفین هلند از 29 خرداد آغاز شده که 7 تیم برتر این رقابت‌ها به رقابت‌های پارالمپیک 2012 لندن راه پیدا خواهند کرد.

 

منبع: همشهری آنلاین