گروه بین‌الملل: درحالی‌که صدها نفر از فعالان حقوق بشر قصد دارند به‌زودی در قالب ناوگان آزادی۲، بار دیگر برای شکستن حصر دریایی نوار غزه و رساندن کمک‌های بشر دوستانه به مردم این منطقه تلاش کنند مقام‌های رژیم صهیونیستی درصدد هستند با متوسل شدن به هر روش ممکن جلوی این حرکت را بگیرند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که روز گذشته افراد وابسته به سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) موتور یکی از کشتی‌های ناوگان آزادی2 را که در یکی از بنادر یونان پهلو گرفته بود، از کار انداختند تا به زعم خود مانع از حرکت این کاروان شوند. رامی عبده، عضو کمیته اروپایی لغو محاصره غزه اعلام کرد: برخی افراد ناشناس که به احتمال زیاد با موساد در ارتباط بودند موتور یکی از کشتی‌های ناوگان آزادی2 را که در بندر یونان لنگر انداخته بود، خراب کردند.

گزارش‌های مختلفی درباره زمان حرکت ناوگان آزادی۲ منتشر شده است اما سازمان‌دهندگان این برنامه به خاطر مسائل امنیتی و جلوگیری از دسیسه رژیم صهیونیستی زمان دقیق آن را اعلام نکرده‌اند. با وجود حمله خونین نظامیان رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ به کشتی ماوی مرمره که کشته شدن ۹ فعال حقوق‌بشر ترکیه را به‌دنبال داشت اکنون صدها نفر از فعالان حقوق بشر از کشورهای مختلف جهان قصد دارند با استفاده از ۱۰قایق از یونان حرکت خود را به سوی نوار غزه شروع کنند. ۲ قایق از ناوگان آزادی۲ برای حمل کمک‌های بشردوستانه درنظر گرفته شده و از ۸ قایق دیگر برای رساندن فعالان حقوق بشر ازجمله ۱۰ عضو پارلمان اروپا و ۱۰ نماینده مجلس از کشورهای فرانسه، نروژ، سوئد و اسپانیا استفاده می‌شود.

فشار بر دولت یونان

مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا مقام‌های دولت یونان را برای ممانعت از حرکت این کاروان تحت فشار شدیدی قرار داده‌اند. رامی عبده با تأیید این مسئله گفت: یونان در معرض فشارهای شدیدی از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است تا مانع آغاز سفر کشتی‌های ناوگان آزادی به سمت باریکه غزه شود و همین مسئله باعث شده مراجع یونانی اقدامات پیچیده اداری در مقابل آغاز سفر کشتی‌های کاروان آزادی وضع کنند و دو شرکت بیمه‌ای این کشور، از حمایت خود از کشتی‌های ناوگان آزادی عقب‌نشینی کنند.

آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم روز گذشته اعلام کرد که مقام‌های این رژیم با صدها مقام‌ کشورهای خارجی برای جلوگیری از شرکت شهروندان‌شان در این ناوگان مذاکره کرده است.

تهدید به زندان و منع فعالیت

مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنین در تلاش هستند با استفاده از تهدیدهای مختلف جلوی حرکت فعالان حقوق بشر را بگیرند. دولت آمریکا در روزهای اخیر اعلام کرد که هر شهروند این کشور که در این ناوگان حضور یابد قوانین این کشور را نقض کرده و به همین خاطر با مجازات زندان روبه‌رو خواهد شد. همچنین رژیم صهیونیستی خبرنگاران خارجی را تهدید کرده است درصورت پیوستن به ناوگان آزادی2 برای شکستن محاصره غزه، به‌مدت 10 سال حق ورود به فلسطین اشغالی را نخواهند داشت.

کابینه امنیتی این رژیم به‌تازگی با برگزاری نشستی اعلام کرد که هرگز اجازه حرکت این ناوگان را به سمت نوار غزه نخواهد داد. بنیامین نتانیاهو هم به نیروی دریایی این رژیم دستور داده است که علیه این کشتی‌ها وارد عمل شود. آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه افراطی این رژیم با ادعای اینکه هسته‌ اصلی این حرکت را تروریست‌ها تشکیل می‌دهند اعلام کرد که سازمان‌دهندگان این ناوگان به‌دنبال خون هستند!حمله مرگبار نظامیان رژیم صهیونیستی به ناوگان کمک به مردم غزه در سال ۲۰۱۰ موجی از خشم مردم جهان را علیه این رژیم به‌دنبال داشت.