این اواخر ماموران اداره راهنمایی و رانندگی با گذاشتن بار غیرمجاز روی خودرو‌ها و حتی باربند در محدوده بزرگراه‌ها برخورد می‌کنند و میزان این تخلف در جاده‌ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

با وجود این هنوز هم گاهی با صحنه‌هایی مواجه می‌شویم که هیچ نسبتی با احتیاط و قوانین رانندگی ندارد. برای نمونه این راننده به بار معمولی نیز اکتفا نکرده و یک چرخ‌دستی را روی خودرو بسته و به طنابی که به دور آن کشیده نیز اعتماد کرده است. در وصف این بار علاوه بر اینکه باید گفت « گهی پشت بر زین، گهی زین به پشت» باید این نکته را نیز یادآوری کرد که اغلب کسانی که در حال حاضر به خاطر سهل‌انگاری و به خطر انداختن سلامت دیگران مجرم شناخته شده‌اند ابتدا تصور می‌کرده‌اند که باید به یک طناب یا وسیله دیگری اعتماد کرد و زیاد مته به خشخاش نگذاشت؛ غافل از اینکه هنگامی که این طناب پاره می‌شود چند برابر قیمت حمل این چرخ دستی با وانت به وسیله نقلیه حامل چرخ دستی خسارت وارد می‌شود؛ به همین دلیل شرط عقل حکم می‌کند که راننده این وسیله نقلیه خودش با کرایه یک دستگاه وانت، زحمت حمل و نقل چرخ دستی را به راننده وانت منتقل کند.

حمام نمره خودرو‌ها

به نظر می‌رسد این اواخر حمام‌عمومی پیشین خودرو‌ها (کارواش کنار جوی) به حمام‌‌نمره تبدیل شده است؛ به این معنی که برخی کارگر‌ها سرقفلی بخشی از خیابان و مشتری‌های آن‌را به نام خود می‌دانند و با دیگران برای تصاحب این محدوده دعوا به راه می‌اندازند. به همین دلیل ساکنان نزدیک این مکان علاوه بر تحمل سرازیر شدن کف و آب ناشی از شست‌و‌شوی خودروها به خانه خود باید سروصدای دعوا و بعضا کتک‌کاری کارگران را نیز تحمل کنند.