تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰

قدیم‌تر‌ها هر وقت بستنی‌ها در معرض گرما قرار می‌گرفتند و کمی شل می‌شدند، اگر بستنی قیفی بود فروشنده یک دستمال کاغذی دست خریدار می‌داد تا دستش نوچ نشود و اگر هم بستنی «کیم» بود نصف قیمت حساب می‌کرد.

 به‌ همین دلیل می‌توان خریداران قدیمی را تا اینجا خوش‌اقبال دانست اما ما خریدارهای امروزی هنگامی‌که برای خرید بستنی می‌رویم در وهله نخست باید هر بار قیمت روی بسته‌بندی را بررسی کنیم زیرا ممکن است نسبت به هفته پیش گاهی 30‌درصد افزایش داشته باشد. از سوی دیگر، محصولات برخی تولیدکنندگان نیز هیچ نسبتی با تبلیغ و تصویر روی بسته‌بندی ندارد. گاهی بستنی‌ عروسکی تولید کارخانه آنها بدون اینکه کمی شل شده باشد، نیاز به جراحی پلاستیک دارد تا شبیه عروسک شود. البته محصولات استاندارد چند کارخانه‌ نامدار به جز مشکل گرانی گاه به گاه، مشکل دیگری ندارند.

ایستگاه نونوار

این اواخر که ایستگاه‌های اتوبوس و پایانه‌های آن نونوار شده و به فهرست بلندبالای ساماندهی پیوسته‌اند، بهتر است خود ما به عنوان مسافران آن نقشی در اطلاع‌رسانی برخی کاستی‌ها داشته باشیم. برای نمونه به محض مشاهده نشتی یک جوی به داخل پایانه، نشانی را به مسئولان انتقال دهیم.

کسوف بی‌خبر

اگر هنگام رانندگی در خیابان ناگهان همه جا تاریک شد تصور نکنید بدون اینکه اخبار تلویزیونیِ شب پیش اعلام کرده باشد، یک کسوف روی داده است. یکی از احتمال‌هایی که وجود دارد این است که حصیری که این راننده روی خودرو انداخته است در اثر سرعت زیاد از جا کنده شده و درست روی شیشه جلوی خودروی شما جا خوش کرده باشد. تا آنجا که عقل ما به اصطلاح قد می‌دهد میان توصیه‌های ایمنی، توصیه خاصی برای مشکلی که برای شما به وجود آمده یافت نمی‌شود. به جز اینکه خونسردی خود را حفظ کنید و منتظر باشید که عنقریب دچار یک حادثه رانندگی شوید. با وجود این، توصیه‌های ایمنی، راننده داخل تصویر را مخاطب قرار می‌دهد با این مضمون که قرار دادن هر چیزی روی سقف خودرو ممنوع است، زیرا احتمال پرتاب آن به سمت خودرو‌های پشتی وجود دارد.

جایگاه معلولان

هنگامی که برخی مسافران در حضور یک جانباز یا معلول، روی صندلیِ ردیف جلوی اتوبوس می‌نشینند و بدون اینکه کنگر بخورند لنگر می‌اندازند، با خودت می‌گویی شاید برچسبی که جایگاه ویژه جانبازان و معلولان را گوشزد می‌کند کوچک است و کسی آن‌را نمی‌بیند. با وجود این با دیدن خودرو‌های پارک‌شده راننده‌های غیرجانباز، کنار تابلوی بزرگی که این محل ویژه را نشان می‌دهد، حسابی ناامید می‌شوی؛ به ویژه آنکه این تابلو کنار آزمایشگاهی نصب شده که روزانه چندین و چند تن از این عزیزان در آن رفت و آمد می‌کنند.