گروه حوادث: کوشا، متهم حادثه دلخراش پل مدیریت صبح دیروز از سوی بازپرس پرونده برای تست سلامت روان به کمیسیون ویژه پزشکی قانونی معرفی شد.

قاضی رسولی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی که رسیدگی به پرونده جنایت پل مدیریت را بر عهده دارد، با اعلام این خبر به خبرنگار همشهری گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته نتیجه معاینات متهم پرونده قتل اعلام می‌شود و پزشکان با توجه به فوریت موضوع، رسیدگی به پرونده را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار می‌دهند.کوشا 25ساله صبح دیروز تحت تدابیر امنیتی به پزشکی قانونی منتقل شد تا تحت آزمایش‌های روانشناسی و جنون قرار بگیرد. به گفته بازپرس رسولی، متهم ساعاتی بعد از جنایت تحت بازجویی قرار گرفته بود و با توجه به اعترافاتش گمان نمی‌رفت که از نظر سلامت روانی دچار مشکل باشد. با این حال، تیمی از پزشکان مجرب بررسی صحت و سلامت عقلی او را برعهده دارند و نظر کارشناسی آنها در پرونده درج خواهد شد.

کوشا متهم است که در روز 14تیر ماه مهسا دختر 23ساله تهرانی را با 37ضربه چاقو از پا درآورده است. متهم در حال حاضر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد. از آنجا که انگیزه مرد جوان در ارتکاب این جنایت برای بازپرس دادسرا مبهم دانسته‌شده، وی برای اطمینان از سلامت متهم، پرونده‌اش را به پزشکی قانونی ارجاع داد. متهم این جنایت بعد از دستگیری تحت آزمایش قرار گرفت و مشخص شد در زمان ارتکاب این قتل هیچ ماده مخدری استفاده نکرده است. انگیزه کوشا از این جنایت هولناک، جواب رد قربانی به رابطه دوستی عنوان شده و این در حالی است که بنابر نظر کارشناسان این موضوع نمی‌تواند دلیل کافی برای ارتکاب چنین خشونتی باشد. معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی تهران از رسیدگی خارج از نوبت این پرونده خبر داد و گفت که به احتمال زیاد تا 60 روز دیگر نتیجه قطعی این پرونده مشخص خواهد شد. قاضی فریدون امیرآبادی گفت که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته نتیجه معاینات پزشکی قانونی خیلی زود گزارش خواهد شد و پرونده با این نتیجه وارد مرحله جدیدی می‌شود.

معاون دادستان تهران گفت که زمان مشخص ارائه پرونده به دادگاه کیفری مشخص نیست اما در اسرع وقت با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، این کار اتفاق خواهد افتاد. سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت که خانواده مهسا از متهم 25ساله شکایت کرده‌اند و خواستار قصاص او شده‌اند.متهم این حادثه که بنا بر اظهاراتش در خانواده تحصیلکرده‌ای بزرگ شده است، هنوز صحنه جنایت را بازسازی نکرده و قرار است در چند روز آینده تحت حفاظت ویژه این صحنه دلخراش بازسازی شود. قربانی این حادثه تکان‌دهنده دختر 23ساله‌ای بود که به خاطر جواب رد به علاقه یکطرفه همکلاسی‌اش، جلوی چشم ده‌ها عابر هدف ضربات چاقو قرار گرفت. مهسا قربانی این حادثه است که هنگام برگشتن از دانشگاه طعمه همکلاسی‌اش شد و در برابر دیدگان عابران پیاده مورد حمله قرار گرفت.

دوست صمیمی مهسا که در این حادثه از ناحیه دست راست با 2ضربه چاقو مجروح شده است، از تهدید‌های همیشگی متهم این جنایت خبر داد و گفت که این تهدیدها در مقابل پاسخ منفی دختر جوان به علاقه یکطرفه او بوده است. مرضیه که در روز حادثه با فریاد، مردم را متوجه حادثه کرد، ادامه داد در مدت 4سال تحصیل در دانشگاه علامه طباطبایی، همکلاسی آنها همیشه با بهانه‌ای سعی داشته مهسا را متوجه علاقه‌اش بکند. پاسخ منفی دختر جوان برای خواستگار عاشق‌پیشه قابل تحمل نبوده و با وجود ازدواج دختر جوان با مرد آلمانی، متهم همچنان به همکلاسی‌اش ابراز علاقه می‌کرد. بی‌محلی مهسا به مرد جوان، کینه بزرگی به دل او انداخت و باعث رقم زدن جنایت دلخراش روی پل عابر پیاده شد.

منبع: همشهری آنلاین