همشهری آنلاین: رییس مجمع تشیص مصلحت نظام اعلام کرد:اشغالگران در ایجاد اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی ناکام خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با وزیر امورخارجه سوریه  همکاری سازنده کشورهای منطقه‌ به ویژه جمهوری اسلامی ایران و سوریه را در حل مسایل و مشکلات منطقه، به خصوص عراق پر اهمیت عنوان کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ناامنی موجود در عراق را ناشی از ادامه حضور اشغالگران در خاک این کشور عنوان کرد .

وی همکاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه را جهت نزدیکی بیشتر گروه‌های اسلامی و افشای طرح‌های دشمنان اسلام در منطقه پر اهمیت بیان کرد و گفت: آنها برای گرفتار کردن کشورهای اسلامی منطقه در دام اختلافات تلاش می‌کنند و باید با هوشیاری این نقشه را خنثی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حرکت مسلمانان بر اساس اعتدال و همکاری میان مذاهب را در یکپارچگی و اتحاد مسلمانان مهم ارزیابی و تصریح کرد:تندروی از سوی هر گروه سیاسی و مذهبی در منطقه، موجب آسیب ‌به مسلمانان خواهد بود و منافع دشمنان را تامین خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مسایل لبنان و فلسطین پیروزی مقاومت اسلامی را الگویی مناسب برای مقابله با اهداف دشمنان عنوان کرد و گفت:‌پیروزی مردم لبنان در مقابل متجاوزان نتیجه بارز حرکت بر اساس آموزه‌های اسلامی و تسلیم‌ناپذیری است.

ولید معلم وزیر امورخارجه سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه جمهوری اسلامی و سوریه در جهت تامین صلح و ثبات منطقه،گفت:‌امریکا مانعی مهم بر سر راه تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه با عراق است.

وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر ثبات و یکپارچگی در عراق افزود: همکاری‌‌های چهارجانبه میان ایران،‌عراق، سوریه و لبنان می‌تواند نقشه‌های دشمنان را در منطقه خنثی کند.

 
وی تلاش رژیم صهیونیستی و امریکا را برای روشن کردن آتش تفرقه در منطقه محکوم به شکست دانست و گفت: هدف از این اختلاف افکنی‌ها، فراموش کردن  رژیم صهیونیستی، دشمن اصلی مسلمانان ،در منطقه است  وباید تلاش کرد تا مردم کشورهای اسلامی عمق این توطئه‌ها را درک کنند.