گویا موتورسیکلت‌سوار امروز ستون در شهر چه خبر تمام نکات موردنظر مشاورخود را اشتباه متوجه شده است.

حدس‌ها و فرض‌های نه‌چندان مستند خبر از آن دارد که مشاور به موتورسوار توصیه کرده است که از مشکلات نترسد و به قول معروف با آنها سرشاخ شود. اما اینطور که به‌نظر می‌رسد، نخستین مشکلی که وی همیشه با آن روبه‌رو بوده است، موانع قانونی و البته عقلانی برای رانندگی در خلاف جهت حرکت خودروها بوده است. او نیز تصمیم می‌گیرد همین‌جا با مشکلش روبه‌رو شده و با آن از نزدیک برخورد کند. غافل از اینکه این برخورد نزدیک از نوع سوم برایش حسابی گران تمام می‌شود و کار خودش به اتاق عمل و کار خانواده‌اش به صندوق بیمارستان می‌کشد.

خاصیت زردآلو‌

یک‌هسته زردآلو قابلیت تبدیل شدن به یک‌درخت کامل را دارد اما به نظر می‌رسد برخی افراد به هیچ وجه قابلیت تبدیل شدن به شهروندی کامل و مسئولیت‌پذیر را ندارند. برای نمونه در حالی که به این هسته زردآلویی که در تصویر مشاهده می‌کنید می‌توان امید زیادی برای رشد و پربار شدن داشت اما شهروندی که پس از خوردن زردآلو هسته آن‌را روی لبه پنجره واگن مترو گذاشته، بسیاری از فعالان گسترش رفتار مناسب شهروندی را از خود ناامید کرده است. به هر حال بهتر است فرد یاد شده به جای نشانه‌گذاری با هسته زردآلو یا هر میوه دیگر در وسایل حمل و نقل عمومی، کمی هم به اخلاق شهروندی بیندیشد و خود را برای زندگی اجتماعی بیش از پیش در مسیر تغییر قرار دهد؛ به‌ویژه آنکه این روزها در مترو تعداد زیادی سطل زباله نصب شده است.

سوژه تکراری

شاید همین حالا که این تصویر را مشاهده می‌کنید فورا بگویید که این یک‌سوژه تکراری است و چند بار قرار است چنین سوژه‌ای را در ستون در شهر چه خبر کار کنید؟ اما ما و بسیاری از دوستداران طبیعت در جواب همین نقد و سوال برخی می‌گوییم با این همه تذکر و یادآوری باز چرا شاهد چنین مشکلی هستیم؟ به‌هرحال این رفتار که زباله فقط از من (البته به هر قیمتی) جدا شود، عادت برخی شده و باعث تکدر خاطر بسیاری از گردشگران می‌شود. به‌طور نمونه آنهایی که در این روزهای تعطیل سری به شهرستان طالقان می‌زنند در کنار سد این شهرستان به‌طور حتم متوجه زباله‌هایی که اغلب تجزیه‌ناپذیرهستند، خواهند شد که هم به طبیعت آسیب می‌رسانند و هم آب سد را آلوده می‌کنند.

اهمیت سطل آبی‌رنگ

با اینکه روی سطل‌های آبی‌رنگ ویژه پسماندهای خشک نوشته شده است که مخصوص ریختن چه موادی هستند اما گویا برخی هنوز هم هیچ علاقه‌ای به استفاده از آنها ندارند. به‌طور نمونه حاضرند تا زباله سطل‌های مکانیزه سیاه‌رنگ سرریز شود اما داخل سطل آبی‌رنگ چیزی نریزند. به‌هرحال اینگونه سطل‌ها کار را برای تبدیل پسماندهای خشک به مواد قابل استفاده سالم راحت‌تر کرده و باید بیش از پیش به اهمیت وجود آنها توجه کرد.

منبع: همشهری آنلاین