همشهری آنلاین: بازی هیجان انگیز "کوهنورد" محصول موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان و برنده تندیس بهترین بازی سال اولین جشنواره بازی های رایانه ای در سال 1389، به زودی توسط شرکت نشر الکترونیک ایران منتشر و با همکاری شرکت پخش "های وی یو" به صورت انحصاری توزیع می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز نشر الکترونیک ایران، "کوهنورد" داستان مردی خود ساخته و ماجراجو به نام دکتر "فاد" است که برای کسب مقام و گرفتن گواهی "امدادگر کوهستان" در مسابقه بین المللی "کوهنورد شایسته" شرکت می کند و در این مسابقه سخت و خطرناک، با پشت سرگذاشتن بیش از ده مرحله شایستگی های خود را به اثبات می رساند.

به گفته کارشناسان، این بازی جذاب و هیجان انگیز ایرانی که برای مخاطبان 12 سال به بالا و به شیوه بازی "اول شخص" طراحی شده، برخلاف اغلب بازی های رایانه ای ایرانی که مدل مشابه خارجی هستند، مشابه ندارد و بازی ساده، بی حاشیه، بی ادعا و روانی است که می توان ساعت‌ها آن را بازی کرد.

این بازی به همت هنرمندان جوان و برگزیده کشور در موسسه تبیان طراحی شده و از نظر طراحی کاراکتر، فضا سازی، نورپردازی، میمیک صورت و نوع حرکت‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است.

"کوهنورد" در اولین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، تندیس "بهترین بازی سال" و همچنین رتبه اول بخش طراحی بازی بزرگ را از آن خود کرده و رتبه سوم بهترین بازی از دیدگاه فنی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال سال1389 نیز از دیگر افتخارهای کسب شده توسط این بازی رایانه ای است.