تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۷

هفته گذشته در حالی خبر شکل‌گیری 2 جبهه سیاسی جدید در میان جریان اصولگرایی کشور منتشر شد که رئیس مجلس خبرگان در نشست پنجشنبه جامعه روحانیت مبارز از انشقاق میان اصولگرایان انتقاد کرد.

در این خصوص با آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • آرایش جدید سیاسی برخی از اصولگرایان چه تأثیری بر وحدت آنان دارد؟

با توجه به جایگاه و موقعیت امروز نظام جمهوری اسلامی در دنیا که بسیاری از معادلات سیاسی را در نظام بین‌الملل تحت‌الشعاع قرار داده و تبدیل به یک اسوه برای نهضت‌های اسلامی در منطقه شده، تمام تلاش دشمنان انقلاب این است که به‌گونه‌ای نظام جمهوری اسلامی را براندازی یا حداقل نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کنند. یکی از راه‌های تضعیف، ایجاد اختلاف سیاسی و مذهبی در کشور است.

استراتژی نظام جمهوری اسلامی همانطور که از روز آغاز، حضرت امام(ره) فرمودند: «ید واحده بودن علیه دشمنان» است. سرمایه اصلی برای عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی وحدت است و اینها نیز دقیقاً همین وحدت را هدف گرفته‌اند. امروز جمهوری اسلامی به‌عنوان ام‌القرای اسلام نامگذاری شده است و اگر در عرصه سیاسی اختلافی در کشور ایجاد شود، این آسیب به کل اهداف اسلام وارد می‌شود.

  • راهکار وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی را چه می‌دانید؟

مسئولان، مدیران، کارگزاران و گروه‌های سیاسی که برای انتخابات سرمایه‌گذاری زیاد می‌کنند باید مراقب باشند که عرصه انتخابات، عرصه مبارزه با جبهه استکبار است. من در گذشته تعبیر کرده‌ام کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند رقیب یکدیگر نیستند.

گروه‌های سیاسی و افرادی که در عرصه سیاسی کشور گام می‌گذارند نباید چنین احساسی داشته باشند بلکه باید احساس کنند همرزم یکدیگر هستند و سلاح‌هایشان را به‌صورت مشترک رو به دشمن بگیرند. امروز تمام کسانی که در کشور می‌خواهند کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی باشند، نباید احساس رقابت با یکدیگر کنند، نباید همدیگر را هدف بگیرند یا تکذیب و تخریب کنند؛ کاندیداها باید همگی در یک خط در مقابل جبهه استکبار در عرصه سیاسی وارد شوند. سفارش آیت‌الله مهدوی کنی مبنی بر اتحاد بین گروه‌های سیاسی کاملاً حکیمانه و منطبق با مصالح نظام بود.