رعایت نکردن اصول ایمنی در آماده‌سازی‌ زمینی در دامنه کوه برای ساخت بنا بار دیگر حادثه‌ساز شد و شماری از شهروندان را گرفتار کرد که همه آنها با تلاش آتش‌نشانان نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، درپی تماس ساکنان خیابان پورابتهاج (دارآباد) با سامانه 125 و ابراز نگرانی از احتمال ریزش آوار، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه 61 و گروه نجات 4 را همزمان ساعت 2:24 بامداد دیروز روانه خیابان پورابتهاج، نرسیده به بیمارستان مسیح دانشوری کرد.

علی بهرامیان، مدیر منطقه 3 عملیات آتش‌نشانی تهران که در محل حاضر شده بود، گفت: در زمینی که حدود یک‌هزار متر مربع مساحت دارد و برای احداث ساختمان در حال آماده‌سازی‌ است، به‌دلیل اینکه در دامنه کوه قرار گرفته ماشین‌آلات سنگین ساختمانی روی زمین سنگی در حال کار و کارگران در حال تراشیدن دیوارهای اطراف با تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین بودند.
وی افزود: ضربات وارده ناشی از فعالیت ماشین‌آلات باعث لرزش زمین و ارتعاش در اطراف شده و خانه‌ها دچار لرزش و ترک و شکستن شیشه پنجره‌ها شده بود.

یادآوری می‌شود در بیست‌و‌دوم فروردین ماه امسال نیز در همین محل یک دستگاه خودروی سواری که در ضلع شمالی خیابان ایستاده بود بر اثر نشست زمین و ریزش خاک سقوط کرد.

منبع: همشهری آنلاین