گروه شهری: تا پایان امسال 7 کیلومتر از بخش میانی خط 3 متروی تهران حدفاصل چهارراه ولیعصر تا خیابان سهروردی به بهره‌برداری رسیده و از نقاط مهمی مانند میدان ولیعصرو تقاطع خیابان فاطمی عبور می‌کند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تلاش خواهیم کرد که خط 3 مترو تهران را تا سال 92 تکمیل کنیم تا متعاقب آن شمال شرق به جنوب غرب شهر متصل شود. هابیل درویش ادامه داد: خط 3 متروی تهران از شمال شرقی تهران آغاز می‌شود و تا بزرگراه آزادگان به سمت اسلامشهر ادامه می‌یابد که طول این خط حدود 37 کیلومتر است.

به گفته درویش، تمام جبهه‌های کاری خط 3 متروی تهران فعال است و تا پایان سال بخشی از این خط مهم و پرمسافر مترو به بهره‌برداری خواهد رسید. وی تاکید کرد: خط 3 مترو با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در شهر تهران و همچنین هدفمندی یارانه‌ها نقش چشمگیری در سهولت و تسریع سفرهای درون شهری و کاهش بار ترافیک در شهر تهران خواهد داشت. بنا براین گزارش، احداث خط 3 مترو از میدان راه‌آهن تا تقاطع بزرگراه آزادگان- آیت‌الله سعیدی در منطقه 18 برای جمعیت کثیر ساکن در محدوده مناطق 17، 18، 19 و همچنین شهرک‌های اطراف حائز اهمیت است که با بهره‌برداری از این مسیر امکان جا به جایی تعداد زیادی از مسافران این محدوده از شهر تهران امکانپذیر خواهد شد.

به گزارش همشهری، عملیات احداث خط 3 متروی تهران در جنوب غرب تهران آغاز شده‌و از مجیدیه، خیابان شهید بهشتی، خیابان ولیعصر و میدان راه‌آهن عبور می‌کند و در آینده نیز به موازات خط راه‌آهن تهران - اهواز از محدوده مناطق 17 و 18 گذر و به اسلامشهر منتهی و وصل خواهد شد و از سمت شمال به سمت اقدسیه و لواسان کوچک توسعه خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین