همشهری آنلاین : در جلسه 694 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر علی لاریجانی تشکیل شد،ایجاد دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش به تصویب رسید.

 به گزارش ایسنا، در این جلسه که بیشتر زمان آن به بررسی بخش‌های مختلف سند تحول راهبردی نظام تعلیم و تربیت اختصاص داشت اهداف عملیاتی 7 تا 20 این سند به‌همراه راهکارهای آن به تصویب رسید.

برخی از اهداف عملیاتی سند تحول راهبردی نظام تعلیم و تربیت که در این جلسه به تصویب رسید شامل تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت رسمی عمومی، بازنگری و بازتولید نظام تامین، تخصیص و توزیع با رویکرد بسط عدالت تربیتی، افزایش مشارکت نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در رشد و تعالی به‌عنوان نهاد مولد سرمایه انسانی، فرهنگی، اجتماعی و معنوی، استقرار نظام ارزشیابی و تضمین کیفیت تعلیم و تربیت رسمی و عمومی است.

همچنین در این جلسه ماده واحده‌ای درخصوص دانشگاه فرهنگیان به‌ تصویب رسید که براساس آن دانشگاه فرهنگیان به‌منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش تشکیل می‌شود و در شعبات آن در مراکز استان‌ها دایر خواهد شد.

دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که طبق ضوابط و معیارهای وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری و در چارچوب قانون هیئت‌های امنا فعالیت خواهد کرد.

در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر خیراله اسداللهی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام موفق به کسب رای اعتماد شد.