گروه حوادث: پسر 23 ساله که با حمله به دختر مورد علاقه‌اش در حوالی پل مدیریت تهران او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود، از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص در ملأعام محکوم شد.

ساعت 11 صبح دیروز، عامل جنایت پل مدیریت تهران که در جریان انتقام‌جویی مرگبار، دختر مورد علاقه خود را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود، در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت در ابتدای این جلسه که به ریاست قاضی عزیز محمدی برگزار شد، نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخت و گفت: طبق کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای جنایی تهران، کوشا متهم به مباشرت در قتل عمدی مهسا با ضربات چاقو و مباشرت در جرح عمدی دوست مهسا با ضربه چاقو است.

در این کیفرخواست ماجرای حادثه اینطور شرح داده شده بود: ساعت 13:27 بعد از ظهر 15 تیرماه امسال، زمانی که مهسا به همراه یکی از دوستانش از دانشگاه خارج شده بود، متهم درحالی‌که نقاب به‌صورت داشت، روی پل عابر پیاده به او حمله کرده و بعد از وارد کردن ضربات متعدد چاقو به بدن وی و مجروح کردن دوست مهسا از محل گریخت اما توسط شاهدان دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل مهسا اعتراف کرد.

بعد از قرائت کیفرخواست، وکیل خانواده مهسا در غیاب ولی دم و به نمایندگی از آنها در جایگاه حاضر شد و برای متهم درخواست قصاص کرد. سپس دوست مهسا به همراه 2 شاهد دیگر که از نزدیک ماجرای جنایت را دیده بودند در جایگاه قرار گرفتند و بیان جزئیات روز حادثه پرداختند.

دوست مهسا رو به قضات دادگاه گفت: آن روز وقتی من و مهسا از دانشگاه خارج شدیم و در حال عبور از پل هوایی بودیم، جوان نقابداری از پشت سر به ما نزدیک شد. او ناگهان دست مهسا را گرفت و درحالی‌که وی را به سمت ستون آهنی پل هل می‌داد، با چاقو به بدنش ضربه می‌زد. من که شوکه شده بودم با کیفم ضربه‌ای به او زدم و در همین هنگام نقابش کنار رفت و فهمیدم که او کسی نیست جز کوشا. همان جوانی که چند بار به مهسا پیشنهاد دوستی داده بود و از او جواب رد شنیده بود. همان لحظه با فریاد مردم را خبر کردم اما کسی جرات نمی‌کرد جلو بیاید. در همین هنگام کوشا خواست مرا به کنار هل بدهد که چاقویش به دستم خورد و مجروح شدم. پس از آن، درحالی‌که پیکر خون آلود دوستم روی زمین افتاده بود، کوشا از محل فرار کرد اما چند لحظه بعد توسط مردم دستگیر شد.

دختر جوان درخصوص رابطه متهم با مقتول نیز گفت: 2 سال قبل بعد از یک امتحان، به همراه مهسا به اتاق استاد رفتیم تا درباره امتحان و سخت بودن آن صحبت کنیم که کوشا هم آنجا بود. مهسا دو هفته بعد به من گفت، کوشا چندبار به او درخواست دوستی داده است. یک بار هم کوشا به مهسا شماره تلفن داده بود تا با او تماس برقرار کند. حتی کوشا یک بار هم از من خواست تا برای این دوستی وساطت کنم اما من به او گفتم فکر مهسا را از ذهنش بیرون کند چون مهسا بعد از تحصیلات از ایران خارج می‌شود.

درحالی‌که دوست مهسا مدعی بود به خاطر جراحت دستش از متهم شکایتی ندارد، نوبت به متهم به قتل رسید که با حضور در جایگاه از خودش دفاع کند. او که از قتل دختر مورد علاقه‌اش اظهار پشیمانی می‌کرد، گفت: از همان روز اولی که مهسا را در دانشگاه دیدم، به او علاقه‌مند شدم. چند بار به وی پیشنهاد دوستی و ازدواج دادم اما هر‌بار با پاسخ منفی و تند او روبه‌رو شدم. همین مسئله باعث شد که از وی کینه به دل بگیرم تا اینکه روز حادثه وقتی تمام اتفاقات 4 سال گذشته جلوی چشمم آمد چاقوها را که از سال‌ها قبل خریده بودم برداشتم و راهی دانشگاه شدم.

آن روز اصلا توانایی فکر کردن نداشتم. می‌دانستم که مهسا برای گرفتن نمرات به دانشگاه خواهد رفت. روی پل عابرپیاده وقتی او و دوستش را دیدم به سمت وی حمله کردم. ابتدا تصور می‌کردم فقط دو یا سه ضربه به مهسا زده‌ام اما در کلانتری به من گفتند حدود 30 ضربه به او زده‌ام.

متهم در آخرین دفاع خود نیز با ابراز پشیمانی از جنایت گفت: از اینکه بزرگ‌ترین سرمایه خانواده مهسا را از آنها گرفتم پشیمانم. از خانواده خودم و مهسا حلالیت می‌طلبم و امیدوارم آنها مرا ببخشند. بعد از اظهارات متهم و وکلای مدافع، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد.بعد از جلسه دادگاه، نتیجه شور قضات اعلام شد که براساس آن کوشا با اکثریت قاطع آرا به قصاص در ملأعام محکوم شده است.

منبع: همشهری آنلاین