همشهری آنلاین: یک روزنامه آمریکایی از حملات مجدد نیروی هوایی ارتش آمریکا علیه مواضع مظنونان به عضویت در شبکه القاعده در سومالی خبر داد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست ،وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا کنون حمله هوایی یک فروند از هواپیما‌های AC-130 را که در روز دوشنبه 22 ژانویه علیه مواضعی در سومالی آتش گشود مورد تایید قرار نداده است. روزنامه واشنگتن پست همچنین نوشته است که تا کنون گزارش‌هایی علیه نتایج این حمله نیز انتشار نیافته‌اند.سخنگوی دولت موقت سومالی که تحت حمایت آمریکا است نیز از وقوع حمله‌ای جدید به مناطق جنوبی سومالی ابراز بی اطلاعی کرد.

گزارش مربوط به حمله هوایی روز دوشنبه به جنوب سومالی در حالی در واشنگتن پست انتشار می‌یابد که دو هفته قبل نیز یک فروند از هواپیما‌های AC-130  مواضعی را در جنوب سومالی بمباران کرده بود.پنتاگون در اولین اظهار نظر رسمی درباره این حادثه ادعا کرده بود که این حمله علیه مواضع گروه القاعده انجام گرفته‌اند.

از سویی دیگر یک خبرنگار سومالیایی در مصاحبه با واشنگتن پست گفته است که نیرو‌های زمینی ارتش آمریکا به همراه نیرو‌های اتیوپیایی در جنوب سومالی در حال انجام عملیات جستو جو برای یافتن اعضای اتحادیه المحاکم الاسلامیه هستند.چند روزی است که شایعات بسیاری پیرامون حضور نیرو‌های آمریکایی در سومالی محافل مطبوعاتی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این درحالی است که کارشناسان اعلام کرده‌اند:در صورتی که مداخله ارتش آمریکا در سومالی به طول انجامد،بحران شدید سیاسی این کشور را در برخواهد گرفت.بحرانی که کنترل آن ممکن است از دست خارج شود.

برچسب‌ها