همشهری آنلاین: ششمین دوره مسابقات جهانی پومسه به میزبانی شهر "ولادیوستک "روسیه و در ورزشگاه المپیک این شهر برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو ؛ بعد از اعزام تیم ملی پومسه و انجام چند تمرین در روسیه، روز پنجشنبه 6 مرداد ماه مراسم قرعه‌کشی به صورت رایانه‌ای میان تیم‌های شرکت‌کننده انجام شد و ملی‌پوشان پومسه‌رو حریفان خود را شناختند.

در روز نخست این دوره از رقابت‌ها در رده سنی 14 تا 18 سال مردان، محمد نادری توانست در سکوی سومی قرار بگیرد و البته در همین رده سنی و در بخش بانوان نیز نگین گیل سمائی به مدال برنز قناعت کرد.

سید حسن زاهدی که در این دوره از مسابقات به عنوان سرمربی و کاپیتان، تیم ملی پومسه را همراهی می‌کند در رده سنی 40 تا 50 سال در جمع 8 نفر نهایی به مقام پنجمی دست پیدا کرد.

تیم بالای 35 سال بانوان به مقام سوم دست یافت، ترکاشوند نقره گرفت، تیم ترکیبی فینالیست شد

تیم پومسه بالای 35 سال بانوان سومین مدال برنز ایران را در ششمین دوره مسابقات جهانی روسیه به ‌دست آورد.

به گزارش فارس، در این رقابت‌ها تیم زهرا افتخاری،‌ زهرا هادی‌زاده و مهناز مردانی با راه‌یابی به فینال توانست عنوان سوم را به خود اختصاص دهد.

در رده سنی تیمی بالای 35 سال، تیم‌های آلمان و روسیه اول و دوم شدند.

در این دوره از مسابقات برای اولین بار پومسه‌روها مجبور به استفاده از یک لباس جدید شدند که از سوی کره‌ای‌ها طراحی شده است.

به گفته مرتضی استکی، مربی تیم ملی این مسئله مشکلی را برای اعضای تیم ایران ایجاد نکرده است.

وی داوری‌های مسابقات را نیز خوب ارزیابی کرد.

در رده سنی 51 تا 60 سال هادی ترکاشوند بعد از راه‌یابی به فینال در میان هشت نفر توانست به مقام دوم دست یابد.
در این رده‌سنی نماینده کره‌جنوبی قهرمان شد.

تیم ترکیبی ایران متشکل از اکبر فروزان و فاطمه روشن نیز با موفقیت در دو فرم خود گام به فینال مسابقات گذاشت و باید با هشت تیم دیگر رقابت‌ کند.

غلامحسن ذوالقدر، دبیر فدراسیون تکواندو نیز در مسابقات مسئولین و دبیران فدراسیون‌های عضو WTF که به صورت نمایشی برگزار شد توانست عنوان چهارمی را به خود اختصاص دهد.

تیم مردان بالای 35 سال و پومسه‌روهای جوان ایران تا کنون یک فرم خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

 

منبع: همشهری آنلاین