همشهری آنلاین: خانپور مدال نقره، مرادی و عرب مدال برنز گرفتند.

در پایان روز دوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان آسیا، امیر حسین خانپور صاحب مدال نقره شد و مسعود مرادی و آرش عرب به مدال برنز رسیدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات که روزهای پنجشنبه و جمعه (13 و 14 مرداد) در شهر بانکوک تایلند برگزار شد تیم ایران با کسب 3 مدال طلا، 4 نقره و 2 مدال برنز پس از تیم قرقیزستان 87 امتیازی، با 86 امتیاز نایب قهرمان شد و هندوستان با 73 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

بر این اساس نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم به شرح زیر است:

76کیلوگرم: مسعود مرادی در دور اول استراحت داشت و در دور دوم به مصاف کشتی‌گیری از سوریه رفت و تایم اول دو بر صفر و تایم دوم را یک بر صفر به سود خود تمام کرد. مرادی با این پیروزی راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی رو در روی حریفی از ازبکستان قرار گرفت که در تایم اول یک بر صفر به پیروزی رسید اما در تایم دوم با همین امتیاز، نتیجه را با نادوری واگذار کرد تا همه چیز در تایم سوم مشخص شود. مرادی در تایم سوم ناباورانه نتیجه را دو بر صفر واگذار کرد تا از رسیدن به فینال محروم شود. او در دیدار رده‌بندی به مصاف فرنگی‌کار قزاقستان رفت که در تایم اول با حساب یک بر صفر پیروز شد و در تایم دوم نیز حریف را ضربه فنی کرد تا به مدال برنز برسد.

85 کیلوگرم: امیرحسین خانپور در دور اول استراحت داشت. در دور دوم به مصاف کشتی‌گیر تاجیکستان رفت که در دو تایم به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در دیدار نیمه نهایی به مصاف کشتی‌گیر هند رفت و در تایم اول یک بر صفر و در دو تایم دوم با نتیجه شش بر صفر به پیروزی رسید و تایم سوم را هم مقتدرانه با حساب هفت بر صفر به اتمام رساند تا فینالیست این وزن شود. وی در دیدار پایانی مقابل حریف قرقیزستانی در دو تایم با نتیجه صفر بر سه و صفر بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 100 کیلوگرم آرش عرب که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم حریف کره جنوبی را شکست داده بود در نیمه نهایی با نماینده هندوستان کشتی گرفت که در دوتایم با نتایج سه بر صفر و چهار بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در دیدار رده‌بندی در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و سه بر صفر حریف قزاقستانی را برد و صاحب مدال برنز شد.

تیم ایران روز پنجشنبه در روز نخست این مسابقات صاحب 3 مدال طلا و 3 مدال نقره شده بود.

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان آسیا هم روزهای شنبه و یکشنبه در شهر بانکوک تایلند برگزار می‌شود.

 

منبع: همشهری آنلاین