تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸

همشهری آنلاین: فیلم "دلیجان" به کارگردانی جان فورد چهارشنبه 19 مرداد ماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه برنامه نمایش فیلم در فصل تابستان، فیلم"دلیجان" به کارگردانی جان فورد محصول سال 1939 به زبان اصلی به مدت 96 دقیقه به نمایش در می آید.

همچنین بعد از نمایش فیلم جلسه نقد وبررسی این فیلم با حضور جواد طوسی از نویسند گان و منتقدان سینمای ایران و جهان در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

داستان این فیلم از آنجا آغاز می شود که چند نفر مسافر با شخصیت‌های نامتجانس و گوناگون برای رفتن به لردزبرگ (واقع در نیو مکزیکو) سوار یک دلیجان مسافری می‌شوند.

دلیجان و مسافرانش با یک گروه سوار نظام مواجه می‌شوند و توسط آنان مطلع می‌گردند که گرینگو و جنگجویان سرخپوست آپاچی که تحت فرمان او هستند در آن حوالی دیده شده‌اند.

با توجه به خطر سرخپوستان آپاچی، مسافران به تبادل نظر می‌پردازند تا ببینند آیا بهتر است از همان راهی که آمده‌اند برگردند و یا اینکه کماکان بسوی لردزبرگ برانند و در نهایت تصمیم می‌گیرند که براه خود ادامه بدهند.

در بین راه مسافر دیگری بنام رینگو کید (با بازیگری جان وین) نیز سوار دلیجان می‌شود. او از زندان فرار کرده‌است و قصد دارد از برادران پلامر که پدر و برادر وی را کشته‌اند انتقام بگیرد اما به محض سوار شدن توسط کلانتر دستگیر می‌گردد.

رینگو کید وقتی دلیجان در یک ایستگاه میان راه توقف می‌کند موفق به فرار از دست کلانتر می‌شود. اما هنگامی که با سرخ پوستان مواجه می‌شود بر می‌گردد و بار دیگر به مسافران دلیجان می‌پیوندد و... .

علاقمندان برای استفاده از برنامه سینما تک می توانند به نشانی خیابان کارگر شمالی- جنب پارک لاله- موزه هنرهای معاصرتهران مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 روابط عمومی و 88955753 واحد سینماتک تماس بگیرند.