همشهری آنلاین: کنفدراسیون فوتبال آسیا روش قرعه‌کشی بازی‌های قهرمانی فوتسال آسیا که قرار است در سال 2012 در امارات برگزار شود را اعلام کرد.

در نامه‌ای که به فدراسیون‌های فوتبال فرستاده شده، کنفدراسبون فوتبال آسیا سیدبندی تیم‌ها را براساس نتایج دور قبل قهرمانی فوتسال آسیا در ازبکستان اعلام کرد.

به گزارش ای. اف. سی، ایران، مدافع عنوان قهرمانی، ازبکستان، نایب قهرمان و ژاپن تیم سوم رقابت‌های سال 2010 به علاوه امارات میزبان به طور مستقیم به مرحله نهایی بازی‌ها راه پیدا می‌کنند.

از بازی‌های انتخابی در هر چهار منطقه مختلف نیز سه تیم صعود خواهند کرد تا مجموع تیم‌ها 16 تیم شود.

چین، کره جنوبی، چین تایپه، هنگ کنگ، ماکائو و مغولستان در دو گروه سه تیمی در شرق آسیا بازی خواهند کرد. تیم‌های برتر از هر گروه در نیمه نهایی برابر تیم های دوم به صورت ضربدری بازی می‌کنند و در نهایت سه تیم برتر بالا می‌روند.

در منطقه آسه آن هشت تیم تایلند، استرالیا، اندونزی، ویتنام، مالزی، فیلیپین، میانمار وکامبوج به دو گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند وتیم‌های برتر هر گروه در نیمه نهایی برابر تیم‌های دوم به صورت ضربدری بازی می‌کنند و در نهایت سه تیم برتر بالا می‌روند.

کویت، لبنان، عراق، بحرین، سوریه، فلسطین، عربستان سعودی و امارات نیز در دو گروه سه و چهار تیمی قرار می‌گیرند تا بازهم در نیمه نهایی و فینال چهره سه تیم برتر مشخص شود. اگر امارات یکی از این تیم‌ها باشد، آن‌وقت تیم بعدی جایگزین خواهد شد.

ترکمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان و مالدیو هم به صورت دوره‌ای بازی می‌کنند و در نهایت سه تیم بالا می‌آیند.

منبع: همشهری آنلاین