تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲

آرمن ساروخانیان: دیدن میکسد زون ورزشگاه آزادی در پایان بازی استقلال و داماش تجربه جالبی نبود. همه فضایی که برای مصاحبه با بازیکنان درنظر گرفته شده بود، بخشی از راهروی منتهی به رختکن بود که با یک زنجیر به دو نیمه تقسیم شده بود.

مشخص نبود کدام سمت این زنجیر متعلق به بازیکنان و کدام سمت متعلق به خبرنگاران است و این مشکل پس از ورود گروهی بازیکنان به این محوطه مشخص شد.

در این شرایط خبرنگاران برای مصاحبه باید در یک لحظه راه بازیکنان آماده لیگ را سد می‌کردند و برای این کار ممکن بود به یکی از هوادارانی که برای گرفتن عکس یادگاری با بازیکنان به این راهرو وارد شده بودند هم برخورد می‌کردند.

البته این میکسد زون شاید نیاز سازمان لیگ برای گرفتن امتیاز از سوی ناظران AFC را برآورده کند ولی در روز خبرنگار، تنها بی‌توجهی به این قشر و همچنین اهمیت کارکرد رسانه در فوتبال حرفه‌ای را نشان داد.

کافی است مدیران فوتبال در یکی از سفرهایشان به همین تورنمنت‌های قاره‌ای سری هم به میکسد زون بزنند تا مشخصات و نظم آن را از نزدیک ببینند ؛ فضایی که مسیر حرکت بازیکنان، محل استقرار دوربین‌های تلویزیونی و محل ایستادن خبرنگاران کاملا تفکیک شده و کسی مزاحم دیگری نیست.

منبع: همشهری آنلاین