گروه حوادث: با دستگیری قاچاقچی بین‌المللی و اعضای باندش، راز قاچاق ده‌ها کیلو شیشه به تایلند فاش شد.

 بعضی از اعضای این باند بزرگ، اعضای خانواده قاچاقچی بین‌المللی بودند که در حساب بانکی آنها میلیاردها تومان پول بوده است. 2 ماه پیش ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا بعد از چندین شبانه روز تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای یک باند بزرگ قاچاق مخدر شیشه را در پایتخت دستگیر کنند. در آن زمان متهمان 210 کیلو مخدر شیشه را در بطری‌های دوغ جاسازی کرده و قصد داشتند این محموله را به مالزی قاچاق کنند که محموله مورد نظر نیز از سوی پلیس کشف شد اما در بازجویی از متهمان معلوم شد که یکی از آنها پیش از رسیدن ماموران موفق شده با 80 کیلو شیشه به تایلند سفر کند. با انتقال اعضای دستگیر شده باند به اداره پلیس، تحقیقات برای دستگیری عضو فراری باند ادامه یافت. همدستان این مرد بعد از تولید شیشه در داخل کشور،آن را به تایلند ارسال می‌کردند و سردسته باند نیز با توجه به همدستانی که در این کشور داشت، مواد را به فروش می‌رساند.

ماموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که سردسته باند بعد از فروش محموله‌های مخدر، پول‌های بادآورده را به حساب اعضای خانواده‌اش واریز می‌کند و آنها نیز با خرید خودروهای مدل بالا و خانه شیک و اعیانی در ولنجک دست به پولشویی می‌زنند تا کسی پی به رازشان نبرد. سردار حسین آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا، با بیان این خبر به همشهری گفت: همدستان سردسته باند با پول‌هایی که او از فروش شیشه به دست آورده بود، اقدام به خرید 4 خودروی پورشه، لکسوز، پرادو و لندکروزر کرده بودند که به‌عنوان نمونه برای خرید خودروی پورشه 250 میلیون تومان پرداخته بودند. آنها شب‌ها با حضور در خانه اعیانی خود در ولنجک، سوار این خودروها شده و در شهر به تفریح می‌پرداختند و با روشن شدن هوا، خودروها را در پارکینگ پارک کرده و برای اینکه کسی به آنها شک نکند، سوار 2 خودروی پژو 206 و پژو 405 شده و به محل زندگی‌شان در مرکز شهر بر‌می‌گشتند.

وی با اشاره به بررسی‌های گسترده اطلاعاتی برای شناسایی تمامی اعضای این باند افزود: ماموران موفق شدند 9 عضو این باند را که از سوی متهم فراری در خارج از کشور هدایت می‌شدند در 3 نقطه مختلف پایتخت شناسایی کنند. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد سردسته باند به تصور اینکه آب‌ها از آسیاب افتاده و پلیس در تعقیب او نیست، برای دیدن اعضای باندش به تهران برگشته بود. به این ترتیب شامگاه 19 مرداد، ماموران در جریان 3 عملیات همزمان راهی مخفیگاه‌های این باند شدند و تمامی 10 عضو آن را دستگیر کردند. سردار حسین‌آبادی، با اشاره به کشف 70 کیلو شیشه از متهمان تصریح کرد: با شناسایی کارگاه تولید شیشه این باند، ماموران متوجه شدند که آنها بعد از تولید، شیشه را در بشکه‌هایی که زیر زمین تعبیه شده بودند ریخته و پس از پلمب کردن در آن، روی بشکه‌ها خاک می‌ریختند تا اگر هم دستگیر شدند، این محموله‌ها لو نرود.

وی یادآور شد: با دستگیری اعضای باند، دفترچه حسابی متعلق به مادر80 ساله سردسته باند کشف شد که یک میلیارد و 80 میلیون تومان موجودی داشت. از طرفی در حساب برادر رئیس باند نیز یک میلیارد تومان پول وجود داشت که این مبالغ نیز ضبط شد.

منبع: همشهری آنلاین