گروه شهری: مدیرعامل شرکت مترو تهران از آمادگی این شرکت برای ساخت و راه‌اندازی شبکه قطار شهری در شهر‌های اقماری تهران در صورت تامین اعتبار از سوی دولت،‌خبر داد.

هابیل درویشی با بیان این مطلب به همشهری گفت: در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهوری و مسئولان مربوطه برگزار شد، درباره واگذاری ساخت متروی شهرهای اقماری تهران مانند ورامین، شهریار، پردیس و ... با شرکت مترو تهران مذاکراتی صورت گرفت که ما نیز از این اقدام استقبال می‌کنیم. وی افزود: ‌البته ساخت و راه‌اندازی قطار شهری در شهرهای اقماری تهران نیازمند این است که اعتبار ساخت مترو برای شهرهای یاد شده به‌طور کامل به شرکت مترو تهران واگذار شود. در این صورت ما آماده‌ایم از فردا این کار را آغاز کنیم. درویشی خاطرنشان کرد: درباره ادامه مسیر متروی تهران تا فرودگاه امام خمینی هم که موافقت‌های آن صورت گرفته و قرار است ما کار آن را انجام دهیم، تا‌کنون اعتباری به ما پرداخت نشده است تا پروژه را تحویل بگیریم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه از نامه‌نگاری‌های صورت گرفته برای پرداخت اعتبارات لازم به مترو تهران نیز خبر داد که هنوز اجرایی نشده‌اند. همچنین درویشی درباره ورود محموله جدید واگن‌های مترو به گمرک جنوب کشور اظهار داشت: سری جدید واگن‌های مترو تهران نیز وارد کشور شده است که در حال حاضر برای ترخیص آنها نیاز به 25 میلیارد تومان اعتبار داریم. سید حسین نقوی، نماینده مردم ورامین در مجلس، روز گذشته از اعلام موافقت دولت با ایجاد مترو در ورامین و اتصال آن به متروی تهران و نیز واگذاری پیمانکاری آن به پیمانکار مترو تهران خبر داد. همچنین وی نسبت به تحقق این موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن ابراز امیدواری کرده و مترو را از نیازهای اساسی استان تهران دانست. نقوی در این باره اظهار داشت: باید از مترو حمایت‌های جدی‌تری صورت بگیرد؛ چراکه توسعه این وسیله نقلیه در تهران و مجموعه استان، یک اتفاق مؤثر است و هر گونه کمک به توسعه آن، بهبود شرایط زندگی شهروندان را به‌دنبال دارد.نماینده مردم ورامین بر ضرورت تخصیص سریع و بهنگام بودجه مورد نیاز برای ساخت مترو در ورامین تاکید کرد.

منبع: همشهری آنلاین