گروه اقتصادی: در شرایطی که مسوولان دولتی تلاش می‌کنند که بهای مسکن کاهش یابد و برنامه آینده وزارت مسکن نیز به صفر رساندن بهای زمین است، ‌وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: به منظور کمک به کاهش بهای مسکن، قیمت زمین از این پس برای تعاونی‌های مسکن به منظور تشویق هرچه بیشتر آنها به ساخت و ساز با قیمت منطقه‌ای واگذار خواهد شد.

محمد سعیدی کیا، با اشاره به اینکه سیاست دولت افزایش تولید مسکن برای گروه‌های کم درآمد « پنج دهک اول جامعه» است، به همشهری اظهار کرد: سیاست دیگر دولت  مربوط به بخش مسکن شهری و ساخت واحدهای اجاره‌ای است.

وی تاکید کرد: براساس این سیاست دولت ابتدا زمین را واگذار می‌کند و بابت آن پولی نمی‌گیرد، سپس این زمین به مدت 5 سال اجاره داده می‌شود و بعد از این مدت سازنده می‌تواند آن را بفروشد و پول آن را به دولت بپردازد.

وی گفت: هم‌اکنون دولت برای ساخت هر واحد مسکونی 5/13 میلیون تومان وام در نظر گرفته است که سود  این وام در کلان شهرها 14 درصد است که 4 درصد آن را دولت و 10 درصد دیگر را سازنده واحد مسکونی متقبل خواهد شد.

وی در خصوص علل افزایش بهای مسکن به ویژه در تهران هم تاکید کرد: این افزایش قیمت  در کشور خصوصا تهران دارای علل متعددی است که پس از جمع‌بندی اطلاعات مربوط به این موضوع، می‌توان عوامل دخیل را به مردم اعلام کرد.