همشهری آنلاین: شرکت آب منطقه ای تهران با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال وقوع سیلاب در برخی از نقاط این استان هشدار داد.

 به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارشهای اخیر در استان تهران، توجه مسئولان امر و نیز شهروندان استان تهران به هشدارهای سیل و سیلاب ضروری است.

 براساس اعلام شرکت آب منطقه ای تهران، از ابتدای شهریور ماه جاری تاکنون تنها در حوزه سد لار و نیز نساء به ترتیب بیش از 100 و 76 میلی متر بارش ثبت شده است و در سایر ایستگاه‌های استان نیز بارش‌های خوبی اتفاق افتاده است، لذا این امر احتمال وقوع سیل را افزایش خواهد داد.

 در این اطلاعیه شهروندان تهرانی و به ویژه ساکنان مناطق حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان تهران خواسته شده است: با توجه به احتمال وقوع سیلاب، از ورود به حریم و بستر رودخانه جداً خودداری کنند.

 در این اطلاعیه از مدیران امور مناطق شرکت آب منطقه ای تهران نیز خواسته شده است: به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت سیل و در چارچوب طرح‌های اطلاع رسانی و مهندسی رودخانه، اطلاعات بارندگی و سیلاب استان تهران را هرچه سریعتر تهیه و در دسترس قرار دهند.

 همچنین ضروری است هماهنگی‌های لازم توسط این امور با حوزه ستادی وزارت نیرو و ستاد حوادث غیرمترقبه استان به سرعت انجام گیرد و کارشناسان مربوطه باید در زمان بارش و سیلاب احتمالی به منطقه اعزام و گزارش کاملی شامل مساحت تقریبی محدوده سیل، عمق متوسط آبگرفتگی، مختصات جغرافیایی منطقه سیلابی، تاریخ دقیق وقوع سیل،‌ اطلاعات سد مخزنی و تاسیسات آبی واقع در مسیر رودخانه را به طور صحیح و مشخص منعکس کنند و ذکر خسارتهای وارد شده به منطقه نیز در گزارش باید لحاظ شود.

منبع: همشهری آنلاین