همشهری آنلاین: یک منبع مصری از ترور امیر قطر خبر داد ولی اعلام کرد که این ترور نافرجام بود و تنها به کشته‌شدن هشت محافظ وی منجر شد اما منابع قطری این حادثه را تکذیب کردند.

برخی منابع خبری از حمله به کاروان امیر قطر در دوحه و کشته شدن هشت تن از محافظان و یک تن از نزدیکان وی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الفجر، کاروان خودروهای شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر در بازگشت از کاخ خود در اطراف دوحه مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت که در این حمله امیر قطر زخمی شده و هشت نفر از محافظان وی کشته شده‌اند.

در همین حال به گزارش فارس، پایگاه خبری الفجر مصر امروز از ترور امیر قطر خبر داد ولی یک منبع نزدیک به خانواده امیر قطر این خبر را در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبق» تکذیب کرد.

بنا بر این گزارش، الفجر اعلام کرد: کاروان امیر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امروز در مسیر کاخ سلطنتی دچار حادثه شد و وی از ناحیه پا مصدوم شد و هشت نفر از همراهان او کشته شدند.

به گزارش الفجر، این حادثه پس از دیدار امیر قطر با سفیر روسیه در اردوگاه «امیرة» در حومه دوحه روی داده است؛ زمانیکه کاروان وی دچار تصادفی شدید با خودرویی شد که یک فرد انتحاری آن را هدایت می‌کرد و پس از آن صدای شدید شلیک گلوله از محل حادثه شنیده شد.

بنا بر این گزارش، امیر قطر در این حادثه از ناحیه ران پا دچار آسیب شد اما هشت نفر از همراهان وی در محل جان خود را از دست دادند در حالی که یک نفر از این هشت نفر از نزدیکان وی بوده است.

این خبر در رسانه‌های قطری بشدت سانسور شده است. حتی روزنامه المدینه عربستان سعودی که برای لحظاتی این خبر را منتشر کرد، خبر خود را از روی پایگاه خبری خود حذف کرد.

گفته می‌شود یکی از همراهان امیر قطر هاوارد واچر آمریکایی بوده است که در این حادثه جان خود را از دست داده است اما هنوز گزارش‌های دقیقی از این حادثه و هویت عاملان آن منتشر نشده است.

در عین حال یک منبع نزدیک به خانواده شیخ حمد این خبر را کاملا تکذیب کرد و گفت که آنچه روزنامه‌های مصری در این خصوص منتشر کرده‌اند درست نیست.

این منبع که به هویت وی اشاره‌ای نشد به خبرگزاری رسمی یمن «سبق»، اعلام کرد: آنچه در این خصوص شایع شده است کاملا بی‌اساس است و همه این اخبار کاملا کذب است.