گروه شهری: مشکل بودجه مترو با جدیت در مجلس پیگیری می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با سما ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای احداث خطوط متروی تهران گفت:

مشکلات مربوط به هزینه‌های مترو با جدیت در مجلس پیگیری می‌شود. اسدالله بادامچیان در حاشیه بازدید از خط 6 متروی تهران با تاکید بر اینکه مشکلات مربوط به هزینه‌ها و اعتبارات مترو در مجمع نمایندگان تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیگیری خواهد شد، افزود: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد مربوط به هزینه‌های سنگین برق متروست به همین دلیل قرار شد تا در مجلس قانونی را به تصویب برسانیم که براساس آن تعرفه محاسبه نرخ برق مترو دیگر صنعتی نباشد و با کمترین تعرفه ممکن محاسبه شود.

جهش بزرگ در توسعه مترو

از سوی دیگر پرویز سروری یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تزریق بودجه مصوب مجلس را عامل جهشی بزرگ در توسعه مترو دانست و گفت: با توجه به هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های شهروندان، توسعه مترو ضروری است. وی در حاشیه بازدید از خط 6 متروی تهران با بیان اینکه بحث توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو از برنامه‌های محوری مجمع نمایندگان تهران است، گفت: در این راستا بیش از 15 بازدید از عملیات احداث مترو انجام شده است که این بازدیدها نشانگر اهمیت این موضوع است. به‌طور حتم بعد از این بازدید، جلساتی با مسئولان مربوطه ازجمله وزارت کشور، ریاست‌جمهوری و همه اعضایی که به نوعی در این زمینه مؤثر هستند برگزار خواهد شد تا بتوان زمینه‌های توسعه مترو برای شهروندان را فراهم کرد. وی با اشاره به اینکه در چند سال سرعت نسبتا خوبی در توسعه مترو ایجاد شده گفت:‌ ساخت مترو از سالی2.5کیلومتر به سالی 15 کیلومتر رسیده که باید باز هم افزایش یابد.

منبع: همشهری آنلاین