حسین عبدی: به عقیده من، شرایط قبل از شهرآورد ارتباطی به‌خود شهرآورد ندارد. من 18‌سال در پرسپولیس بازی کردم و 2‌سال مربی این تیم بودم و فکر می‌کنم شرایط خود مسابقه در تعیین نتیجه تأثیرگذار باشد؛ اینکه در دقایق ابتدایی شهرآورد و در جریان مسابقه چه اتفاقی می‌افتد... و ارتباطی هم به تیم قوی و ضعیف ندارد.

شرایط این فصل استقلال نشان می‌دهد که از نظر داشتن بازیکنان خوب، برتر از پرسپولیس است و غیر از هفته ششم لیگ، پرسپولیس تیم ضعیفی در لیگ یازدهم نشان داده و در مقابل، استقلال عملکرد بهتری داشته است.

در تاریخ شهرآورد می‌بینیم که تیم قوی برنده مطلق نیست و جالب اینکه کمتر دیده‌ایم که تیم قوی‌تر بتواند پیروز شود. به‌نظر من، شهرآورد را نمی‌توان به لحاظ تاکتیکی مورد بررسی قرار داد؛ زیرا این مسابقه کاملا احساسی است و داشتن روحیه مناسب برای حضور در شهرآورد می‌تواند روند مسابقه را تغییر دهد.

برخی بازیکنان روحیه عجیبی برای حضور در شهرآورد دارند ولی این یک اصل نیست؛ یعنی نمی‌توان گفت که این بازیکنان تنها برای شهرآورد ساخته شده‌اند و من معتقدم که بازیکن خوب در هر مسابقه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

پرسپولیس فصل را خوب شروع نکرد ولی در مسابقه با ذوب آهن تیم قدرتمندی بود و نشان داد که تیم امیدوارکننده‌ای است. هرگز نمی‌خواهم از پرسپولیس یک بازیکن را به‌عنوان بهترین اعلام کنم و بگویم که او در شهرآورد موفق خواهد بود. اتفاقا در شهرآورد همه بازیکنان این شانس را دارند. گاهی در شهرآورد‌های قبلی بازیکنی گل ‌زده یا ستاره شده که کسی انتظارش را نداشته است. در تیم امروز پرسپولیس بازیکنانی هستند که می‌توانند در شهرآورد ستاره شوند.

پرسپولیس البته در خط دفاع ضعف‌هایی دارد که نمی‌‌خواهم اشاره‌ای به یک بازیکن خاص کرده باشم. در عین حال، استقلال هم مقابل تراکتورسازی روی ضربات ایستگاهی عملکرد ضعیفی داشت و پرسپولیس از این راه می‌تواند به گل برسد. البته باید دید که پرسپولیس توانایی بازیکنان تراکتورسازی را دارد که از این موقعیت استفاده کند یا نه.

اتفاقا در دنیا هم بیشترین گل‌ها روی ضربات ایستگاهی و شروع‌های مجدد زده می‌شود و غیر از ضربات ایستگاهی نیز راه‌های دیگری برای رسیدن به گل وجود دارد. تأکید می‌کنم که در مورد پرسپولیس باید صادق باشیم و بدانیم که به غیر از مسابقه این تیم مقابل ذوب آهن، پرسپولیس عملکرد قابل‌قبولی در لیگ نداشته است. در عین حال، خوشحالم که برای شهرآورد پایتخت نمی‌توان داستان کلیشه‌ای متصور بود و غیرمنتظره بودن نتیجه این مسابقه می‌تواند به نفع پرسپولیس باشد.