همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل حدود دو میلیارد ریال پرونده متخلفان در بخش توزیع لوازم خانگی خبر داد.

 داریوش قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع انواع لوازم خانگی، صوتی و تصویری به ارائه آماری از بازرسی در این بخش طی سه ماهه اول سال جاری پرداخت و گفت: طی این مدت به بیش از دو هزار و 215 مورد شکایت رسیدگی شده که از این میزان هزار و 157 مورد شکایت‌ها به کالاهای وارداتی و هزار و 58 مورد هم به کالاهای داخلی مربوط می‌شد.

 وی تعداد واحدهای بازرسی شده طی سه ماهه نخست امسال را 72 هزار و 763 واحد اعلام کرد و افزود: حاصل این بازرسی‌ها تشکیل دو هزار و 63 فقره پرونده بوده که هزار و 114 پرونده مربوط به کالاهای وارداتی و 949 پرونده نیز مربوط به کالاهای تولید داخل است.

 به گفته قاسمی ارزش این پرونده‌های تخلف بیش از 1.9 میلیارد ریال بوده که 1.1 میلیارد ریال آن مربوط به کالاهای وارداتی و 800 میلیون ریال نیز مربوط به کالاهای تولید داخل بوده است.

 وی اظهار کرد: بیشترین تخلفات درج نکردن قیمت، گران‌فروشی، صادر نکردن فاکتور و نداشتن پروانه کسب است.

 طبق آمارهای ارائه شده مدیرکل دفتر بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان میزان بازرسی در بخش توزیع یخچال، یخچال فریزر و فریزر بیش از 26 هزار مورد بوده که با این میزان بازرسی، 598 پرونده به ارزش بیش از 553 میلیون ریال تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

 وی خاطرنشان کرد: در بخش توزیع ماشین لباسشویی نیز بیش از 9 هزار بازرسی انجام و 122 پرونده به ارزش 90 میلیون ریال تشکیل شده است. همچنین در بخش تلویزیون و LCD هم بیش از 10 هزار مورد بازرسی انجام و 282 پرونده به ارزش 208 میلیون ریال تشکیل شده است.

منبع: همشهری آنلاین