ساعاتی پس از پیروزی سپاهان مقابل السد قطر، کام اصفهانی‌ها یکباره تلخ شد و حالا این احتمال وجود دارد که نماینده ایران به‌دلیل استفاده از یک بازیکن محروم 3 بر صفر بازنده اعلام شود.

ماجرا از این قرار است که رحمان احمدی دروازه بان سپاهان که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس به میدان رفته است، محروم بوده و حق حضور در این بازی را نداشته است.احمدی فصل پیش در 2بازی پرسپولیس مقابل الاتحاد در دور رفت و الوحده در دور برگشت کارت زرد گرفته و از نخستین بازی بعدی تیمش محروم بوده که با توجه به عدم‌صعود پرسپولیس به مرحله بالاتر، اخطارهای او به قوت خود باقی مانده است. بعد از ماجرای تیم امید، این دومین اشتباه مضحک فوتبال ایران در زمینه فرستادن بازیکن دو اخطاره به میدان در کمتر از 3 ماه اخیر است.

مسئولان باشگاه السد پس از پایان بازی، شکایت خود را به‌صورت دست‌نویس به امیندو دورجی ناظر بوتانی این بازی ارائه کردند. همچنین با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تا روز دوشنبه تعطیل است، هنوز مطلبی از سوی AFC در این خصوص به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه سپاهان اعلام نشده است.البته طبق قوانین احتمال بازنده شدن سپاهان بسیار زیاد است ولی علیرضا رحیمی مدیرعامل سپاهان اصرار دارد با استناد بر برخی مدارک می‌تواند از این ماجرا جلوگیری کند. او می‌گوید:«لیست بازی توسط ناظر امضا و تایید شده و حتی مسئولان باشگاه سپاهان ایران هم به او گفته‌اند اگر بازیکنی از تیم ما مشکلی دارد، اعلام کند. این مدرک خوبی برای باشگاه سپاهان محسوب می‌شود. این بازی را سپاهان یک بر صفر برده و هنوز حکمی مبنی بر تغییر نتیجه و شکست 3 بر صفر سپاهان ابلاغ نشده است.»

در این شرایط اما در بند J ماده 69 قوانین برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آمده که باشگاه‌ها خودشان باید پیگیر‌ بازیکنان دو اخطاره باشند. همچنین طبق بخشی دیگر از قوانین این مسابقات، اخطارها به بازیکنان نشان داده می‌شود نه باشگاه‌ها به همین دلیل وقتی یک بازیکن چند اخطار دریافت کرده و باشگاهی را ترک می‌کند این اخطار‌ها را همراه خود به باشگاه دیگر می‌برد؛ موضوعی که لازاروس یکی از اعضای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را تایید کرده است. امیندو دورجی ناظر این دیدار هم در نشست هماهنگی پیش از بازی اعلام کرده مسئولیت محرومیت بازیکنان برعهده خود باشگاه‌هاست.هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال هم در این مورد می‌گوید:«محرومیت یک بازیکن وقتی به باشگاه دیگری می‌رود به قوت خودش باقی خواهد ماند و سپاهان به احتمال فراوان 3 بر صفر بازنده اعلام خواهد شد.»

می دانستم دو اخطاره‌ام

رحمان احمدی اما در مورد محرومیتش می‌گوید:«زمانی که پرسپولیس بودم می‌دانستم دو اخطاره ام، حتی تا چند هفته پیش هم این موضوع را می‌دانستم ولی تمرینات پرفشار اخیر و به‌خصوص 2 باختی که به دست آوردیم، این موضوع را از ذهن من پاک کرد و وقتی این خبر را شنیدم، تا دقایقی شوکه بودم.»غلامحسین حسینی رئیس هیأت‌مدیره سپاهان هم در مورد آخرین وضعیت این پرونده می‌گوید:« بهتر است برای روشن شدن موضوع چند روزی صبر کرد.

ما شب گذشته با یک وکیل بین‌المللی مجرب به توافق رسیدیم تا این پرونده را در AFC پیگیری کند.البته شک ندارم اکنون افرادی در اطراف باشگاه بابت ضربه خوردن تیم از این قضیه، از خود قطری‌ها پیگیرتر هستند و دنبال ضربه خوردن سپاهان هستند.»نکته قابل توجه این است که سپاهان با صدور بیانیه‌ای از رسانه‌ها خواسته تا این باشگاه را برای حل مشکل به‌وجود آمده یاری کنند.

3ایرانی در بین نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی نامزدهای بهترین بازیکن آسیا را اعلام کرد که 3 بازیکن ایرانی در این فهرست قرار دارند.فرهاد مجیدی از استقلال، هادی عقیلی از العربی قطر و قاسم حدادی‌فر از ذوب‌آهن به‌عنوان نمایندگان ایران در فهرست اولیه AFC برای انتخاب بازیکن برتر سال حضور دارند.این فهرست اولیه برای انتخاب بازیکن برتر سال است و در ماه آینده مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد. ‌ سال گذشته ساشا اوگننوفسکی، کاپیتان تیم سئونگنام ایلهوا به‌عنوان مرد سال 2010 قاره کهن معرفی شد.

اسامی 15 نامزد انتخابی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2011 به شرح زیر است: دنگ ژوژیانگ (چین)، فرهاد مجیدی (ایران)، فراس الخطیب (سوریه)، قاسم حدادی فر (ایران)،‌ها تائه گون (کره‌جنوبی)، هادی عقیلی (ایران)، حسن عبدالفاتح (اردن)، اسماعیل مطر(امارات)، کیسوکه هوندا (ژاپن)، کو جا چئول (کره‌جنوبی)، محمد نور (عربستان سعودی)،‌سرور جبارف (ازبکستان)، تاکشی اینویی (ژاپن)، یئوم‌کی هان (کره‌جنوبی) و یونس محمود(عراق).

منبع: همشهری آنلاین