همشهری آنلاین: اولین برنامه شب خاطره حوزه هنری با حضور مهمانانی از کشور ترکیه با موضوع بیداری اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری ابراهیم صادیانی، نویسنده و شاعر و روزنامه نگار ترکیه که در کاروان آزادی غزه حضور داشته است با تاکید بر اینکه حادثه کاروان آزادی مرمره از مهمترین حوادث اخیر بوده است، گفت: در این کشتی افراد مختلف با نژادها، مذاهب، جغرافیا و سلیقه های مختلف حضور داشته اند و همه با هم مانند برادر و خواهر بوده اند.

وی با اشاره به اینکه کشتی ماوی مرمره یک کشتی مانند کشتی نوح بوده که در آب ساخته شده، گفت: با تمام تفاوت هایی که بین افراد کشتی وجود داشت، این افراد از یک لحاظ با هم نقطه مشترک داشته اند و آن عدالت و آزادی غزه بوده است.

میکائیل، شاعر و خواننده ترک که در کشتی آزادی غزه حضور داشته است، با بیان خاطراتی از کشتی ماوی مرمره گفت: کشتی ماوی مرمره امتحانی بود که سعی کردیم سر افراز ازآن بیرون بیاییم و احساس می کنم در این کشتی ایمانمان افزایش پیدا کرده است.

او همچنین به اجرای چند قطعه موسیقی مذهبی با زبان ترکی پرداخت.

همچنین در این برنامه کلیپ هایی از تظاهرات مردم بحرین نمایش داده شد و گروه همخوانی محراب نیز با موضوع بیداری اسلامی شعر "از خواب گران خیز" اقبال لاهوری و چند شعر دیگر را خواندند.

برنامه شب خاطره در ویژه برنامه های عصر سوره با موضوع ویژه بیداری اسلامی از روز یکشنبه 27شهریور ماه تا چهارشنبه 30 شهریورماه از ساعت 17 تا 19 در حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان سمیه و حافظ برگزار می شود.